In het Underworld playbook staan de Chaos Dwarves als absoluut anti-team beschreven. Ik had dan ook het nodige voorbehoud bij een verplaatsing naar Michiel, temeer omdat ik maar elf spelers had.
Eenmaal ik zijn team te zien kreeg, zag ik toch enkele mogelijkheden:
1) geen Mighty Blow aan de overkant
2) maar elf spelers aan de overkant
3) 80K inducements voor mij, waarmee ik een twaalfde speler binnenhaalde
Michiel pakte +2 op de fame. Reminder voor iedereen: uw fame krijg je achteraf als modifier op de winnings.
De match zelf dan: de bal werd diep gekickt, ik overleefde de eerste beurt, maar in beurt 2 sloeg Michiel een mercenary Goblin dood en twee ratjes KO. De beurten erna kwamen er nog enkele KO's bij. Ik kon de eerste helft op geen enkel moment een armour breken.
Ik kreeg een 1D blitz met Block tegen de baldrager, een Bull Centaur zonder Block, maar zelfs met RR ging het paard niet plat. Op het einde van de helft kon ik ook nog eens een 2D tegen proberen, maar ook toen geen succes. Michiel scoorde onbedreigd 1-0 in beurt 8.
Bij mij mislukte de oneturner, maar mijn vijf KO's hadden aan twee kansen genoeg om allemaal terug te komen voor de tweede helft. Elf tegen elf (onverhoopt!).
Ik kreeg de bal en zette een flankaanval op. Michiel stond uit positie en kon enkel toezien hoe ik beurt 11 de 1-1 binnenliep. Intussen had mijn Troll de rookie Bull Centaur Seriously Injured geslaan. Aangezien deze geen verdere schade opliep, besloot Michiel wijselijk om hem te laten gaan.
Michiel had nog zes beurten om voor de overwinning te gaan. De bal landde weer diep in zijn achterveld, maar de overblijvende Bull Centaur (met Block) raapte die meteen op. Michiel besloot om de baldrager met enkele Hobgoblins over de flank te sturen. Hierdoor moest ik een beperkte zone verdedigen en kon ik de cage nog voor de scrimmage tegenhouden.
Intussen waren mijn Troll en Storm Vermins een hele hoop dwergen aan het entertainen, zodat mijn Goblins vrij spel hadden, twee tackle zones op de Bull Centaur konden zetten en ik het tweede paard kon neerblitzen. Ongelofelijk maar waar: ook deze Bull Centaur werd afgevoerd! Badly Hurt!
Dat de bal op een Goblin scatterde die hem prompt ving en er in beurt 16 mee binnenliep, is een mooie bijkomstigheid. De Chaos Dwarves deden wat ze altijd doen wanneer er iets foutloopt: te traag en te lomp zijn om de zaken nog te kunnen rechtzetten.
Eindstand 1-2
Casualties 2-2Mijn rookie Thrower kreeg Block, net als zijn broertje. Ik heb voor het eerst een Goblin met Two Heads. Ik voorspel dat hij niet lang zal leven. Mijn rookie Linerat gooide dubbel zes en gaat vanaf nu met ST4 door het leven. Veel extra team value, maar ook een wapen voor mijn team. Als hij lang genoeg zou leven voor Block en Claw...
Bij Michiel kreeg een dwerg Guard en een dwerg Mighty Blow om op ratjesjacht te gaan tegen Nico. HIj kocht zijn Minotaur. Speeldag 4 en de Chaos Dwarves zijn compleet.
Ik kocht twee Goblins, wat mijn spelerstotaal op twaalf brengt. Als die nu eens allemaal willen blijven leven, zodat ik kan opbouwen naar zestien. Ze zullen nog rap genoeg sterven.
Op speeldag vijf komt Simon op bezoek, dan staat daar uiteraard ook een dikke Ball & Chain op de Noormannen te wachten. Hopelijk pakt hij ditmaal de MVP niet mee. Ambitie is om in die match mijn eerste vierpunter te scoren...
- Da Great MC -