Ik was met gemengde gevoelens aan het terugkijken naar mijn match tegen Nurgle, en aan de overkant stonden die Chaoten van Philip al klaar. 4 warriors, waarvan 1 met block, rookie mino en een hoop beastmen. 1x block en sure hands, en 1x mighty blow. 4 Skills in totaal, en door mijn dure blitzer die thuis was gebleven niet genoeg inducements voor iets spannend aan te kopen. Met een derde reroll was hij ook best gelukkig.
Eerste helft. He weer veranderd, blijft goed weer, Philip blokt wat in de scrimmage en blitzt met mighty blow. Geen resultaat. Hij raapt de bal op en zet die veilig. Hij probeert op te rukken op zijn linkerflank maar de beton is steeds meer in mijn voordeel, en mijn weelde aan skills maakt het hem niet gemakkelijker. De knock-out box zit snel aardig volen ik klop ook 2 casualties in de eerste helft. Philip moet reageren. Hij dodget met zijn baldrager, doet een going om te kunnen passen naar zijn beastman in scoringspositie. Die vangt in de tacklezone, blitzt zichzelf vrij en sprint naar de endzone. De going om te scoren resulteert in een dubbele 1. Beastman stunned, bal scattert naar het midden en ik kan er mee weglopen. Na wat stuntelig positiespel scoor ik met een handoff in beurt 8. Bij Philip lukt helemaal niets.
Tweede helft. Een perfect defense tegen maakt dat hij veel aggresiever kan opstellen. ik blijf echter vrij eenvoudig armour breken en probeer het te forceren in het midden. Mijn positiespel is echter dusdanig ondermatig dat philip met een dodge en een going te vaak aan mijn bal kan. Zijn team wordt ondertussen wel stevig gedecimeerd. De apotheker was al weg op een missende warior met een niggeling, dat achteraf wel een goede beslissing was, want ik klop maar 1 zware injury (-1 av) volgens mij op iets zonder skills? De laatste beurten kan het echt niet meer mis gaan, Philip doet nog een gekke blitz met veel dodges op mijn baldrager. Hij rolt een skull en ik sla hem prompt casualty. ik scoor en Philip blijft bitter achter.
Ik koop een 2de thrower en mijn laatste black orc heeft block. een blitzer met dodge krijgt guard. Hierna mijn bye. Geen stijgers maar wel 13 goede spelers waarvan er weer 6 heel dicht bij een skill staan. Mijn teamrating is astronomisch hoog, nu 2 matchen tegen elfjes. Jelle, ready when you are.