De twee stunty teams tegen elkaar. Philip kreeg van zijn lvl 0 stadion een Dirty Trick maar vergat deze tijdens de match te gebruiken (het was toch geen winnaar). Verder geen inducements.
Philip mocht beginnen, zijn eerste pogingen om schade te berokkenen aan mijn team kenden geen resultaat. Zijn Fanatic eindigde naast mijn Troll en deze sloeg hem prompt KO. Weg Fanatic, want geen Bribes.
De Chainsaw koos eerst mijn Troll uit, daarna mijn Storm Vermin en faalde tweemaal. Derde keer goed keer, mijn enige Storm Vermin werd Badly Hurt afgevoerd. Geen Block voor mij.... in dezelfde beurt ging ook een Linerat KO.
Maar ik kon een casualty terugprikken en Philip pakte een rode kaart bij een van zijn eerste fouls. Ik kwam in de meerderheid en veroverde helemaal op het einde van de eerste helft de bal nadat Philip zijn balleman een dodge faalde: 0-1 in beurt 8.
Philip zijn twee KO's bleven weg, bij mij kwam er eentje van de drie terug. Ik mocht de tweede helft beginnen met acht tegen zes en scoorde na drie beurten: 0-2 in beurt elf.
We recupereerden allebei nog een KO, Philip kreeg de bal vrij diep gekickt en ik sprong meteen op de baldrager met mijn twee Throwers, die de beurt erna versterkt werden met twee Goblins. Ik vond echter geen sterreke om de balleman neer te krijgen. Vijf dodges, een 1D block en twee GFI's later stond de bal ter hoogte van de scrimmage tussen drie Trollen.
In die scrimmage werd opnieuw hard geknokt voor de bal, ik vond weer geen sterrekes en koos in beurt 15 uit pure miserie voor de both down. De beurt erna scatterde de bal verkeerd, waardoor ik niet meer kon scoren.
En dan Philip zijn laatste beurt: dodge op 3+, raap de bal op 4+ (kost de re-roll), hand-off op 5+, Really Stupid 2+, Always Hungry 2+, pass op 5+, land op 4+ ... TOUCHDOWN!! Fantastische samba-actie die hem een punt oplevert.
Eindstand 1-2, casualties 1-3, geen fouling casualties. Het moet gezegd dat Philip erg zijn best deed, maar hij rolde tweemaal dubbel op de armour roll, wat hem op evenveel rode kaarten kwam te staan en de Goblins nog verder in de minderheid duwde.
Ontgoocheld omdat ik op het einde een punt laat liggen, maar op voorhand zou ik met beide handen getekend hebben voor een driepunter zonder schade. Een 4 op winnings maakte het plaatje compleet.
Bij Philip kreeg een Troll Guard, bij mij een Thrower Block en een Linerat Wrestle. Een van mijn Mercenaries werd doodgelsaan, de tweede werd MVP, ik heb die dan maar ingelijfd. Hierdoor kwam ik 10K te kort voor mijn stadion en dan bleek het interessanter om ineens een dertiende speler te kopen, kwestie van tegen de Chaos Pact niet te rap outnumbered te worden. De fans waren uiteraard tevreden na deze mooie uitzege.
Twee speeldagen ver, met Undead en Goblins twee sterke starting teams achter de rug, met 5 op 8 mee met de goede middenmoot. Ik ben een tevreden Underworld coach. En nu proberen oogsten tegen Tom, benieuwd naar zijn inducements

- Da Great MC -