by Da Great MC » Thu 08 Nov 2012, 17:33
Nico vs Mats
Vooraf: Nico stond twee punten voor. Ik moest dus winnen om hem in te halen. Plan was om zijn drie Gutter Runners vast te zetten en de rest van zijn elf spelers zo rap mogelijk te verwijderen.
Nico kon een mercenary Gutter Runner inducen. Hierdoor had hij twaalf spelers én vier Gutter Runners. Daar ging mijn taktisch plan...
Nieuw taktisch plan: volk achterin houden, niet te snel RR's gebruiken, proberen om de ratjes weg te bashen. Toen rolde ik Blitz, stuurde heel mijn team diep en verspilde aan de eerste mislukte GFI een RR. Bij de voglende mislukte GFI ging er al een Goblin KO.
Heerlijk toch, die taktische plannen?
Enfin, ik had een Goblin onder de bal, maar die kon die niet vangen en werd bij Nico zijn allereerste block meteen KO geslaan. 11 ratjes tegen 9 Underworlders en we waren nog maar in het prille begin.
Nico raapte de bal op, probeerde een onnodige hand-off, besliste om geen RR aan de '1' te geven en zag hoe de bal richting mijn spelers scatterde.
Ik raapte de bal op met mijn Two Heads Goblin en spurtte in de diepte. Nico kreeg hem plat mits enkele GFI's, maar hij lag in scoring positie. Dus deed Nico nog twee GFI's met zijn laatste Gutter Runner om de bal op te rapen naast de zijlijn. Maar daar kon hij dus niet meer weg.
Ik moest eenmaal dodgen om de tegenassists weg te pakken en dan kon ik de baldragende Gutter Runner met 1D in het publiek duwen, waarna de rest van mijn team kon reageren op het ingooien van de bal. Zag er goed uit... tot de allereerste dodge mislukte (Goblin Badly Hurt).
Van daaruit had Nico de eerste helft eigenlijk kunnen uitbashen. Mij restte niks dan proberen spelers terug in het achterveld te krijgen, wat absoluut niet lukte omdat alles goed vast stond en al mijn ratjes elke beurt klappen kregen. Mijn ST4 ratje werd Badly Hurt geslaan en Nico scoorde, misschien een beetje overmoedig, in beurt vijf de 1-0.
Het had helemaal anders kunnen lopen want mijn Goblin met bal had echt een hele goede kans om recht te blijven staan en in beurt twee al te scoren, maar toen die neerging en ik de beurt erna ook nog mijn allereerste dodge faalde, was het wel helemaal gespeeld.
Gemiste kans #1
Ik kreeg nog vier beurten om tegen te scoren (en de 2-0 te vermijden). Mijn twee KO's bleven weg, waardoor ik met negen tegen elf moest aanvallen.
Dat aanvallen lukte vrij goed, ik denk dat er bij Nico ook wel iets fout was gelopen, waardoor ik al bij al vlot kon doorbreken langs de flank.
In Nico zijn laatste beurt (hij had geen RR meer) stond ik in een losse cage met de bal in handen van een Thrower met Block. Nico maakte een 2+ dodge en een GFI om de assist te zetten. Daarna maakte hij een 4+ dodge om met de Wrestle Gutter Runner een 1D blitz op de baldrager te doen. Sterretje en de bal los.
In mijn laatste beurt moest ik de bal oprapen, maar zelfs met RR vond ik geen 3+. Ruststand 1-0 voor de ratjes. En een Underworld coach die besefte dat winnen zeer moeilijk zou worden.
Gemiste kans #2.
Een van mijn KO's kwam terug. Tien tegen elf.
Nico koos ervoor om de bal diep te kicken. Hierdoor kon ik alweer een gefaalde pick-up overleven. De beurt erna stond mijn Thrower tussen twee Goblins halverwege mijn achterveld. Nico kon dus geen assists zetten (Guard op een Gutter Runner is zo belangrijk voor Skaven) en ging voor een 1D blitz met de Storm Vermin op mijn balleman. Hij koos ervoor om een pushback te rerollen (eerste beurt 2e helft, maar twee RR's) en vond een nieuwe pushback.
De twee beurten erna kwam ik in de meerderheid omdat mijn Troll twee casualties sloeg en Nico een kopje met een Linerat niet wilde/kon herrollen. Nico kreeg een unieke kans om met de Break Tackle Rat Ogre mijn bal aan te vallen (dat zou wellicht de match beslist hebben) maar daar moet je wel degelijk tweemaal 2+ met een loner voor rollen en het liep al fout bij de Wild Animal.
Ik kon rustig naar voor doorlopen, maar eenmaal de Gutter Runners terug waren, moest ik in beurt 14 wel de 1-1 scoren.
Mijn twee KO's bleven weg, bij Nico kwam er eentje terug. Ik was met negen, Nico met zeven.
Nico stuurde vijf spelers op de flank en rolde dan driedubbele kop met zijn Rat Ogre. Hij gaf zijn laatste RR, kruiste zijn vingers (de bal lag nog los) en slaagde zijn loner. Uiteindelijk raapte hij met een Gutter Runner de bal op.
Ik zette met mijn team alles op de flank vast, moest daarna twee GFI's maken met een Goblin om een assist op de balleman te zetten. Daarna gooide ik de tweede Goblin die de bal lossloeg en triomfantelijk de 1-2 binnenliep... niks van dat alles, want bij de twee GFI's liep het al fout, zelfs met RR. En de Goblin die het verknoeide ging KO, hij bleef zelfs niet liggen in scoring positie.
Nico zijn voorlaatste beurt. Hij ging voor een Quick Pass en een Catch, maar die laatste mislukte. De bal scatterde tot bij mijn ratjes. In mijn laatste beurt raapte de Thrower de bal op, gaf die aan de Goblin naast de Troll en die lanceerde de Goblin richting end zone... toch niet, want hij faalde zijn Really Stupid. De Goblin wandelde dan maar naar helemaal de andere kant van de pitch, buiten het beriek van Nico zijn ratjes.
Gemiste kans #3
Eindstand 1-1. Ik win de casulaties met 1-3.
Een gemiste kans. Zo voelde de match voor mij. Maar Nico had hetzelfde gevoel. Want elk balverlies van hem resulteerde in een gelukkige scatter voor mij. En na zijn overdonderende start had hij het gevoel dat het een vlotte overwinning zou worden. Feit is dat we allebei teleurgesteld waren met een gelijkspel.
Bij mij steeg er niks, maar dankzij de 60K winnings heb ik nu vijftien spelers op mijn roster, waarvan acht Goblins. Wie zei ook alweer dat Underworld geen stunty team is? Het voelt alleszins als een stunty team, ik nodig iedereen uit om er eens een league mee te spelen en dan opnieuw te oordelen... De zestiende plaats op mijn team roster blijft uiteraard open voor Fezglitch in de thuiswedstrijden. En zo komt er eentje aan op speeldag 7 tegen Ken zijn Lizardmen. Een vierpunter zou leuk zijn.
Nico kocht zijn vierde Gutter Runner. Zijn Storm Vermin met Mighty Blow rolde dubbel en heeft nu Claw, zijn Linerat met AV6 en Kick heeft nu Block.
Vier overwinningen (allemaal driepunters), twee gelijke spelen, nul nederlagen. We doen nog mee met de eersten, maar Nico, Pieter en Tijs zijn allemaal minstens even goed op dreef. Spannend!
- Da Great MC -