Jelle vs Mats
Eerste nederlaag voor de Underworld...
Jelle heeft 240K inducements, koopt daarmee Max Spleenripper (de kettingzaag), een Bloodweiser Babe en een Special Play Card (die ongebruikt bleef). Ik zou voor 150K een Team Wizard of Extra MVP genomen hebben en dan voor 90K een mercenary Beastman omdat die als twaalfde speler betrouwbaarder is.
Cruciale fase in de eerste helft: Jelle breekt door en staat aan de end zone te stallen wanneer hij een block faalt. Hierdoor kan ik met een GFI en een 3+ dodge de bal losslaan en overnemen. Op dat moment stond ik nog niet echt in de minderheid. En zelfs als dat niet zou lukken, zou Jelle moeten scoren en zou ik drie beurten hebben om tegen te scoren.
Maar de GFI is meteen mislukt (dubbel 1) en ik verloor in de voglende beurt nog enkele spelers, waardoor Jelle kon uitstallen. Ik heb hem in beurt 7 zelf over de lijn geduwd, omdat hij tot dan al elke beurt vergeten was om op de ref te jagen. Ik wilde hem de kans niet meer geven om in de laatste beurt een 6 te rollen en de kettingzaag langer op de pitch te houden.
Mijn poging tot oneturner mislukte grandioos. De Troll die op zijn eerste twee block acties tweemaal getrunoverd had, vormde de sleutel voor mijn verlies vandaag. Ik rekende op hem om mij in de meerderheid te bashen, maar dat kwam er op geen enkel moment uit.
Tweede helft met 11 tegen 11 dankzij de Bloodweiser Babe die de elfde speler op een 3 terugbracht. Ik ging voor een snelle tegen-TD maar verknoeide het twee beurten na elkaar en was de bal kwijt. Kort daarna gingen al mijn Goblins een voor een van de pitch en Jelle kon onbedreigd uitbashen naar 2-0 in beurt 16.
Mijn Troll sloeg in beurt 16 een casualty, zelfs na de Apothecary mist een Chaos Warrior bij Jelle de match. De Troll werd ook MVP en heeft Piling On bij. Kwestie van het bashen iets vlotter te laten verlopen.
Jelle sloeg in zijn beurt 16 een casualty met een rookie Chaos Warrior (3D met rr op een Goblin, dat zou ik ook durven) en Nuffle dankte hem door de MVP op de Chaos Warrior te mikken én hem AG4 te geven.
Ik rolde een 1 op mijn winnings. Jelle herrolde uit zijn sympathie zijn 2 naar een 1. Grappig. Zijn fans stegen van 2 naar 3, die van mij zakten van 7 naar 6. Vervelend met een thuismatch tegen Tim in het vooruitzicht.
Ik heb 90K in de bank. Twijfels om er 50K uit te halen en een Bribe te inducen tegen Tim. Maar dat doet mijn team value met 5 stijgen en kost mij 50K om eventuele gesneuvelde spelers te vervangen. Twijfels...
- Da Great MC -