Vooraf: Tim heeft 120K inducements. Twijfelt over Hack 'n Slash. Kiest een vierde RR. Oef!
Ik pak de fame en besluit om te receiven. We krijgen allebei een Bribe. Tim geeft mij drie Skeletons in de scrimmage, waarvan er twee KO gaan. Mijn Troll blitzt op een Tomb Guardian, gebruikt Piling On, maar vindt geen 7 om armour te breken. De beurt erna wordt mijn Troll prompt KO gefould, wat Tim wel zijn Bribe kost.
Zonder Troll besluit ik om voor de snelle TD te gaan. GFI en handoff voor de 1-0, maar de GFI is dubbel 1 en ik heb een probleem.
Tim ruikt zijn kans en smijt zijn team naar de flank waar de bal ligt. Ik kan een 1D met Block doen (pushback is genoeg), daarna blitzt mijn Thrower met Block een Tomb Guardian weg van de bal (2D tegen, 11 op 36 dat er een kopke tussenzit), raapt de bal op en loopt door naar het midden.
Een beurt later is de flankwissel een feit. Tim zijn team kan niet volgen en ik loop in beurt 6 de 1-0 binnen.
Mijn Star Player speelde een cruciale rol in die eerste drive door in het midden voortdurend twee spelers vast te houden. Maar ik besluit mijn Bribe bij te houden voor een fouling actie, omdat Fezglitch in een kicking drive veel minder impact zou hebben.
Tim zijn drie KO's komen terug, mijn twee KO's ook. Tim probeert nog voor de 1-1 te gaan, ik probeer ook nog voor de 2-0 te gaan. Tim gaat naar voor met de bal, moet een opening laten en in mijn laatste beurt sla ik de balleman neer met een 1D, vind ik de benodigde 6 op de pass maar faal ik de 3+ Catch voor de 2-0.
1-0 aan de rust. Op schema.
Tweede helft mag Tim beginnen. Ik kan drie spelers in de diepte sturen, maar een enkele Goblin tegen de balleman plakken is niet voldoende om Tim in de fout te dwingen. In deze drive zijn de Khemri baas, maar Tim zijn slechte armour en injury rolls zorgen ervoor dat hij nooit veilig kan stallen.
Tim moet naar voor. Ik kan op de bal blitzen met 2D, maar moet daar een heleboel rolls voor maken. Dus ik besluit eerst met mijn Troll te slaan. De Tomb Guardian gaat niet neer, hierdoor kan een van mijn ratjes niet meer in de actie geraken en kan ik de bal niet deftig aanvallen. Foutje.
Ik zet elke speler wel nog 1 op 1 vast, Tim scoort uiteindelijk na een 1D blitz actie waarbij hij een RR verliest en een hele gevaarlijke GFI moet maken. 1-1
Ik heb nog vier beurten om de overwinning te pakken. Tim heeft nog drie beurten, dus ik ben redelijk gerust dat ik al niet meer ga verliezen. De kick-off is High Kick waardoor mijn ST4 Lijnrat de bal vangt. Ik rol vrij vroeg in de beurt een dubbele kop, besluit er mijn voorlaatste RR aan te geven (bal was nochtans veilig) en wordt beloond met twee casualties.
Ik heb het begin van een flankaanval opgezet, Tim probeert iets te enthousiast de flank toe te stoppen en wordt alweer hopeloos op snelheid genomen door de flankwissel. Zijn poging om de balleman te blitzen met een dodgende Tomb Guardian (55,5555% kans dat de 5+ dodge lukt met een RR) eindigt jammer genoeg voor hem in een turnover, waarna mijn ST4 man in beurt 16 onbedreigd de 2-1 kan binnenlopen.
Eindstand 2-1
Casulaties 3-1
Fouling casualties 1-0
Mijn analyse (Tim kan de zijne toevoegen

De eerste drive had ik eerst de pech om dubbel 1 te rollen op de allereerste kritieke roll. En daarna de chance om alsnog weg te raken met de bal. Hierbij geholpen door het trage en lompe Khemri team.
Begin tweede helft liet ik de Khemri misschien iets te makkelijk oprukken, waardoor ik de gelijkmaker binnenkreeg. Niet goed gespeeld, terecht afgestraft.
Laatste drive werd Tim zijn defensie alweer te simpel omzeild. er is werk aan de winkel voor de Khemri coach.
Taktische fouten bij de tegenstander? Toch wel. De bal ter hoogte van de scrimmake kicken (met Kick), maar tegelijk het eigen team te ver achteruit verstoppen? Het is het ene of het andere hé.
En heel vaak besloot Tim om na een sterreke niet op te volgen, waardoor mijn spelers veel meer vrijheid kregen dan nodig was. Heel erg fout.
Enfin, de post match...
Mijn Thrower met Block rolde 6+4 en heeft nu MA8. Mijn ST4 Linerat rolde dubbel en heeft nu Dodge. Twee skills waar ik tevreden mee ben. Tijdens de bye steeg er niks, maar ik heb zeven spelers die binnen TD range van een volgende skill staan. En dan ook nog twee Storm Vermins die binnen MVP range van hun eerste skill staan. Dus de skills zouden wel heel erg snel kunnen komen vanaf nu. Op voorwaarde dat mijn team overleeft.
Voorlopig moet ik vooral inducements toegeven. Maar dat zal binnenkort wel gaan keren, want mijn team staat qua personeelsbezetting op zijn top, terwijl de tegenstanders nog volop aan het bouwen zijn.
Bij Tim kreeg een tweede Tomb Guardian Mighty Blow. Terwijl hij eigenlijk heel erg hard Break Tackle nodig heeft. De Blitz-Ra met AG1 kreeg na Mighty Blow nu ook een tweede gewone skill. Tim wilde eerst Tackle geven, maar ik kon hem overtuigen om voor de bashing optie te gaan en Piling On te geven.
Tim mocht niet klagen over zijn regeneration rolls. De drie belangrijke (tweemaal Tomb Guardian met Mighty Blow, eenmaal Blitz-Ra na Throw A Rock van het stadion) lukten allemaal. De enige gefaalde zorgde ervoor dat een rookie Skelet tijdens de Bye niet in aanmerking kwam om MVP's en TD's te vangen. Tim vond dat niet zo erg.
Mooie heenronde voor de Underworld. Met zes overwinningen, twee gelijke spelen en slechts een enkele verliespartij kan ik alleen maar tevreden zijn. Nico en/of Pieter blijven mij wellicht voor tot het einde van de reguliere competitie, maar een plaats in de top drie moet mogelijk zijn. De volgende opdracht is in dat kader een hele belangrijke: op verplaatsing naar de Undead van Tijs!
- Da Great MC -