[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4587: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4589: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4590: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4591: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 122: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 124: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 126: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 122: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 124: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 126: Invalid argument supplied for foreach()
Gaming Club VZW • View topic - Speeldag 10
It is currently Wed 30 Apr 2025, 01:56
Change font size
Gaming Club VZW Gasmeterstraat 19, 9100, Sint-niklaas

Archief

Speeldag 10

Moderators: pelle, Da Great MC

Speeldag 10

Postby Dude » Tue 11 Dec 2012, 11:37

Michiel vs Ken

De start van de heenronde en ik was gebrand om meteen een goed resultaat neer te zetten. Mijn team was er in de tactische voorbesprekingen alvast klaar voor. Zelfs mijn Minotaur zag deze wedstrijd zitten.

Ken stelde zijn team voor en ik was niet echt onder de indruk. 6 sauri waarvan 3 met block en 3 rookies. Een skink met str3, een skink met block en dan nog enkele met catch en sidestep. Ken zijn inducements waren extra winnings en een extra reroll. Ik ontving de bal in mooi weer.

Eerste helft
De bal scatterde buiten en werd aan mijn bull centaur met block en break tackle gegeven. De superskink met str3 kreeg een steen tegen zijn hoofd vanuit het publiek en was prompt badly hurt. 11 tegen 10 nog voor mijn eerste block, en ken had nog 11 spelers voor de rest van de match. Vrij vroeg klop ik een saurus dood, die de apotheker oplapt, en hier en daar sneuvelt er een skink. Ik scoor vrij gemakkelijk in beurt 8, Ken zijn enige knock-out blijft weg en zal een hele wedstrijd aan de kant blijven liggen. In zijn free bash beurt slaagt hij mijn dwerg met av8 en guard dood. Ik besloot hem te bevorderen naar het In Memoriam - team

Tweede Helft\
Ken geeft de bal aan de skink met block, en kruipt in een cage van 5 sauri. Ik omsingel hem en mijn guard spelers zorgen ervoor dat hij nergens 2d heeft. Hij had heel vroeg een skink diep gestuurd. Eerste actie in zijn derde beurt is die skink weg laten dodgen. Dit mislukt, de helft van zijn team lag neer en ik kon eenvoudig aan zijn bal. Ik sloeg zijn team volledig knock-out, hier en daar nog een badly hurt maar geen permanente schade aan zijn team. Hij eindigde de 2de helft met drie sauri. de 2 - 0 was een formaliteit

Na de match
Ik koop een rookie chaos dwerg, een dwerg met mighty blow kreeg Claw 8) en een dwerg met guard kent nu Mighty Blow. Belangrijke skills naar mijn volgende matchen toe. Bij ken 1 stijger die sprint kreeg. Ken koopt dankzij de extra winnings een Kroxigor en heeft eindelijk een volledig team. Ik kan stilletjes aan richting de bovenste tabelhelft kijken...
Dude
Farseer

Reputation point: 4

Re: Speeldag 10

Postby skyzwalper » Sat 15 Dec 2012, 02:11

Pieter - Jelle

In stralend weer kocht coach Jelle zich wat Bloodweiser Babes en een kettingzaag. Desondanks dat coach Pieter dubbel zoveel fans had, werd de FAME roll toch voor Jelle.

Drive 1:

De kettingzaag van Jelle had er vet veel zin in en zond in drie beurten één blitzer en één black orc naar de casualty box. Mijn apotheker mocht zelfs al in actie treden. Dit zag er niet goed uit. Mijn MB Blitzer kon in beurt drie toch ook een beastman in de casualty box krijgen en in beurt vier ging de kettingzaag voor een tweede keer neer en bleef nu KO. Twee beurten voor het eind zag alles voor de orcs er goed uit... Da Stomp deed zijn werk, maar toen werd een foutje in de opstelling van de oprukkende orcs genadeloos en foutloos afgestraft door Jelle, die de baldrager neerkreeg. Nog idealer was de scatter midden in drie Chaoten en in 4 tackle zones. Het zag er somber uit. Door de scatter was nu een dodge op een 6, pick up op een 6, dodge op een 5, dodge op een 3 én een going nodig... na even nadenken konden de orcs door een reeks blocks één man op de bal duwen die mooi richting TD lijn scatterde. Daardoor bleef nog de dodge op een 5, pick-up op een 5 en dodge op een 3 over, zonder goings... met reroll... ik had niet eens de reroll nodig... luckhoer die ik ben (nogmaals sorry Jelle).

Drive 2
Free bashbeurt... nothing happened.

Drive 3
In plaats van vooruit, konden de orcs de Chaoten terugduwen op eigen terrein. In plaats van vooruit ging het achteruit. De tijd dringde voor Jelle en had twee flankkeuzes. Hij koos voluit voor één flank maar zette zijn beastman te ver en nam risico's door goings te plegen (dewelke gelukkig goed verliepen). Ik had enkel een pushback van mijn troll nodig om zijn baldrager klem te zetten met een drietal tackle zones erop... helaas rolt mijn troll net dan een dubble skull, reroll faalt uiteraard. Jelle zet zich daarna scoringsklaar (doet géén goings voor de TD - gezien hij al zijn rerolls al had gebruikt) en legt zowat alle orcs plat... behalve mijn str 4 blitzer én mijn thrower. Ik moest nu risico's nemen. Eén dodge en een going later nam de Str4 de tackle zone weg. Ik had een dodge op een 5 met reroll en een 1D om de baldrager neer te krijgen. De Dodge lukt, de reroll werd op de skull gebruikt. Baldrager neer, bal scattert buiten en wordt vlotjes binnengegooid door de orcfans en komt daardoor in de tackle zone van een black orc. Twee blocks en een pick up door mijn lineman later zag het er goed uit voor mij. De dodge en 1D block van Jelle (zonder reroll) bracht geen zoden meer aan de dijk.

Een gevleide zege, waarin de dobbelstenen zowel voor Jelle als voor mij zeer gunstig gezind waren. Alle 1D blocks van Jelle waren sterretjes en hij gooide ook veel zesjes bij armour rolls én geen enkele 1 op al zijn goings. Ook ik kan zeker niet klagen. De troll faalde statistisch correct. OK, ik gooide de 1 en 2 en 3 tjes op de armour roll, maar kon de 4, 5 en 6 gebruiken op belangrijke momenten. :oops:

Ik rol 70k winnings, Jelle 20k. Bij hem 1 skill bij, bij mij 2 skills bij. Zijn fans dalen, de mijne stijgen naar een recordhoogte.
Veni, vidi et reversus... ik kwam, ik zag... en ik kwam nog een keer
skyzwalper
Company Master

Reputation point: 2

Postby Da Great MC » Sat 15 Dec 2012, 11:04

Tijs vs Mats

Vooraf: Belangrijke match voor Tijs om in de running te blijven voor top drie. Mooie kans voor mij om de Undead definitief terug te slaan en mij te verzekeren van een plaats bij de eerste vier. De Underworld haalden extra motivatie uit de pronostiek van de league commissar. Zijn "analyse na de heenronde" werd voor de match op het taktische bord in de kleedkamer gespeld, waarna bleek dat niemand in het Underworld team kan lezen...

Tijs huurt een Bloodweiser Babe. We rollen niet voor de fame. Het is mooi weer. Tijs wil receiven.

Eerste drive (0-0): Tijs raapt de bal op met zijn Blodge Sidestep Ghoul en zet een flankaanval op. Ik krijg in beurt 3 een 2D blitz met Wrestle op de baldrager (die was te ver doorgelopen en de rest van zijn cage kon niet volgen) maar zelfs met een RR krijg ik de bal niet los, waarna Tijs de 1-0 binnenloopt. Een rookie Goblin is inmiddels Badly Hurt afgevoerd, het zou Tijs zijn enige casualty van de match zijn.

Tweede drive (1-0): ik kan handoffen naar een Storm Vermin die de flank oploopt met enkele ratjes in zijn gezelschap. Nieuwe variatie in mijn offense is de Goblin met Two Heads die dwars door de verdedigende scrimmage loopt en zo achterin alle looplijnen toestopt. Tijs kan de 1-1 in beurt 5 niet tegenhouden.

Derde drive (1-1): Tijs heeft nog drie beurten, zet opnieuw een flankaanval op, maar loopt zich hopeloos vast in mijn overmacht (ik had bijna heel mijn team in defense gehouden). In zijn laatste beurt probeert hij een samba maar die eindigt al bij de allereerste dodge op een 5+. Er waren makkelijkere opties, maar Tijs vond ze op dat moment even niet.

De bal scatterde los, ik had een Storm Vermin in scoring positie en ging voor de Long Bomb (wegens niks beter te doen). 11 kansen op 36 om de 6+ te vinden met de Pass skill, zo geschiedde en ik liep de 1-2 ruststand binnen. De Undead koud gepakt op de counter.

Vierde drive (1-2): spanning aan het begin van de tweede helft nadat ik de eerste twee beurten de bal niet kon oprapen (vier pogingen). Tijs had na mijn eerste turnover de gok genomen om de bal onder druk te komen zetten en ging in beurt 10 voor een rappe gelijkmaker. Zijn Ghoul raapte de bal op een 4+, maar faalde dan de dodge voor de 2-2. Mijn Thrower besloot dat het welletjes was en haalde de bal weg uit mijn achterveld. Op de flank kreeg Tijs de bal nog tweemaal los, maar hij kon de 1-3 in beurt 13 niet tegenhouden.

Vijfde drive (1-3): Tijs probeerde nog een puntje uit de brand te slepen met alweer een flankaanval, maar liep zich daar opnieuw hopeloos vast. Intussen werd mijn Troll wakker, die blonk al dertien beurten uit in absolute nutteloosheid, maar sloeg ineens een Mummy en een Skeleton Seriously Injured. Beide faalden hun 3+ regeneration, de Lizardmen zijn mij dankbaar.

De Undead stonden zwaar in de minderheid en kregen in hun voorlaatste beurt zelfs niemand in scoring position. Met de vierpunter in mijn achterzak mocht ik nog een Long Bomb proberen voor de 1-4 maar ditmaal vond ik de 6+ niet.

Eindstand 1-3, casualties: 1 voor de Undead, 2 voor de Troll.

Achteraf: Bij Tijs kreeg een Mummy als tweede skill Stand Firm, volgende match kijkt die wel geblesseerd toe vanuit de tribune. De Undead rolden een 6 op hun winnings, waarmee het level 1 stadion gebouwd werd.

Bij mij lukte het eindelijk om eens enkele SPP's te 'mikken'. En zo steeg voor het eerst een Storm Vermin en die kreeg Mighty Blow. Hopelijk is hij nu vertrokken richting Claw en andere vieze dingen. Een Thrower met Block kreeg Extra Arms bij, wie heeft er AG4 nodig? Acht van mijn vijftien spelers zouden een skill krijgen met de MVP, maar die eer viel alweer een rookie Goblin te beurt. Dat is dan ook het enige minpunt aan deze wedstrijd.

Met de 40K winnings recycleerde ik een Goblin, mijn team roster staat vol en ik zie geen enkele reden om mijn treasury te laten overlopen.

De sleutel van deze wedstrijd lag bij Tijs zijn dramatische armour rolls. Daar waar hij op de openingsspeeldag mijn team absoluut in de vernieling rolde, kreeg hij nu geen deuk in een pakje boter gestampt. En Underworld die niet in de minderheid komen, zijn positioneel zeer moeilijk uit verband te spelen, toch niet door Undead.

Door deze vierpunter hou ik de derde plaats stevig vast. Met zes punten voorsprong op Tim kunnen de Underworld voorzichtig naar boven kijken. Als Nico en Pieter punten laten liggen, zit er misschien zelfs een plaatsje in de top 2 in? Het thuisvoordeel in de eventuele halve finale zou heel erg welkom zijn 8)

Tijs krijgt door zijn verliesmatch het halve peleton in zijn nek, voor hem wordt het ineens knokken om Jelle, Philip en Michiel af te houden.

De terugronde kondigt zich aan als loodzwaar, maar de Underworld zijn er alvast goed aan begonnen. Volgende afspraak is een thuismatch tegen de Dark Elves van David, we hopen uiteraard op vier punten.

- Da Great MC -
Da Great MC
Behemoth

Reputation point: 4

Postby pelle » Mon 17 Dec 2012, 10:52

Philip - Tom: 0-2 (Cas: 1-1, geen fouls)
Vooraf
Ik mocht op bezoek bij Philip met 11 spelers, waaronder 1 Loner. Ik had twee Big Guys en maar 1 speler met Block. Philip had 14 man, twee secret weapons, 5 rerolls en 2 spelers met Block. Gelukkig kon hij geen bribes inducen, maar het zag er toch vrij lastig uit voor mijn Chaos Pact.
Ik moest nochthans voor de volle winst gaan, om zo in de middenmoot mee te schuiven.

Drive 1 (0-0)
In Pouring Rain kregen de Goblins de bal. Ze wilden direct hun meerderheid gaan verzilveren (elke speler van mij die van het veld ging, kon niet vervangen worden door een bankzitter), maar de trollen werkten niet echt mee. Beide trollen sloegen met 3D. De eerste rolde 3 pijltjes, de tweede skull, skull, blockskull. Philip besloot te loneren, dat lukte en sloeg een marauder neer zonder veel erg. Dan trok de Fanatic zich in gang, maar die deed niks indrukwekkends en kwam naast mijn mino terecht. Philip vond dat de Fanatic niet goed stond en deed twee goings (terwijl zijn reroll dus al weg was). Na die goings stond hij tussen mijn twee big guys maar had hij wel mijn Dark Elf tegen de grond gewerkt, alweer zonder veel erg. Nog voor de kettingzaag in actie kwam, rolde een Goblin met Block dubbele kop en werd hij Badly Hurt afgevoerd. Geen goede start voor de Goblins.
Ik sloeg in beurt 1 de Fanatic neer, die verdween dus voor de rest van de match. Ik Blitzte ook de kettingzaag KO en daar moest ik dus ook geen schrik meer van hebben. 11 tegen 8 na 1 beurt, het zag er goed uit. Philip begon beurt 2 met een foul, die ervoor zorgde dat een goblin rood kreeg. Ik raapte de bal op met mijn AG4 Marauder, hield twee andere Marauders in de buurt en probeerde voor de rest Philip zijn team bij elkaar te peren, maar dat ging niet zo vlot. Ik kon nog twee KO's slaan voor de rust.
Philip kreeg in zijn zevende beurt de bal los met 2D tegen, waardoor ik in mijn zevende beurt moest scoren. De bal lag in de endzone, maar ik kon niet riskeren om te wachten tot beurt 8, want ik had in de regen een 4 nodig voor de pickup. En die vond ik, 0-1 dus.

Drive 2 (0-1)
Bij Philip kwamen 2 KO's terug, de mijnen bleef zitten.
Philip sloeg in zijn free bash beurt nog een een KO (achteraf ontdekten we dat het de marauder was die scoorde en eigenlijk rood moest krijgen... Maar die bleef dus weg voor de rest van de match). Voor de rest gebeurde er niks, 0-1 aan de rust.

Drive 3 (0-1)
Ik mocht de tweede helft aanvangen met 9. OOk de Goblins konden nog 9 spelers opstellen. Mijn Dark Elf raapte de bal op en kroop in een cage. Philip zijn trollen bleven uitblinken in pijltjes rollen, waardoor ik vrij veilig was, ondaks dat ik zelf ook geen deuk meer sloeg in een pakje boter. Na enkele beurten brak de Dark Elf door en waren er 2 Goblins naar de KO box verdwenen, maar er was ook een Marauder KO en eentje Seriously Injured. Toen ik besloot om mijn Mino zijn Piling On te testen, verloor Philip zijn laatste minieme interesse in de bal en ging hij vol voor de foul. 4 beurten foulen, 4 keer stunned. Ik liep onbedreigd de 0-2 binnen in beurt 16.

Drive 4 (0-2)
Philip had nog een beurt, was aan het denken om voor de oneturner te gaan, maar die liep mis op de handoff in de regen.

Achteraf.
Philip zijn rolls waren niet echt schitterend. In de eerste twee beurten waren ze zelfs abominabel slecht, waardoor hij voor beurt twee zijn secret weapons kwijt was. En goblins in de minderheid zonder secret weapons zijn nu niet bepaald de natte droom van een goblin coach.
Ik had voldoende winnings om een Ogre te kopen, eindelijk heb ik nu 3 dikzakken. De Dark Elf leerde Sidestep, twee Marauders leerden Block (gelukkig speel ik niet meer tegen Michiel, of ik kon ze binnenkort onder de zoden stoppen).
In de midenmoot komt alles een beetje samen, de volgende twee matchen, tegen Simon en Tijs zijn van cruciaal belang. Ik ben er klaar voor, hopelijk mijn team ook...
pelle
Company Master

Reputation point: 2

Return to Archief