Nico vs MatsVooraf: de finale van vorig seizoen is voor beide meteen de opener van het nieuwe seizoen. De enige keer dat ik de Wood Elves tegenkom in deze league, dus ik wilde het hen zo goed mogelijk laten voelen
Nico had er de omstandigheden voor gemaakt: geen apotheker, maar één schamele re-roll. Gokjes die catastrofaal zouden kunnen aflopen...
De ene fan die Nico gekocht had, zorgde meteen voor een oorverdovend lawaai en een +2 op de fame voor Nico.
Drive 1: Nico wilde per se twee completions gooien vooraleer binnen te lopen. Ik lag op de loer om eventuele eentjes af te straffen, maar dat gebeurde niet. Nico moest wel zijn enige rr vergooien aan de ultieme GFI om te scoren.
Drive 2 (1-0): ik kreeg de bal, maar van mijn tien spelers (de KO kwam niet terug) gingen er meteen vier stunned. Spartelen om de bal veilig te zetten, wat na enkele beurten lukte. Nico had de bal weliswaar tweemaal kunnen losslaan, maar ontbrak daarna steeds een speler om er ook nog iets mee te doen.
Al dat contact rond de bal resulteerde in drie KO Wood Elves en een Elf lineman met een Niggling Injury, een andere Elf lineman ging Badly Hurt na een gefaalde dodge. Toen Nico dan ook nog eens een beurt begon met een 1 op een dodge was ik definitief weg voor de 1-1 in beurt 8. Nico foulde nog rap mijn enige Catcher KO.
Na de eerste helft zag het er zeer goed uit vond ik, maar Nico kreeg twee van zijn drie KO's terug, terwijl de mijne allebei wegbleven. Ik begon aan de tweede helft met negen tegen acht en het vooruitzicht om viermaal te mogen kloppen met Block.
Drive 3 (1-1): het 'klop de scrimmage dood'-scenario werd meteen de grond in geboord toen de bal naar de zijkant scatterde, Nico Blitz rolde, een lijnman KO sloeg en zijn Wardancer onder de bal positioneerde.
De Wardancer faalde zijn catch ah einde van de Blitz!-beurt, we stuurden allebei veel volk rond de bal en in de scrimmage die erop volgde, sloeg Nico nog twee Humans KO en liep hij weg met de bal (na zijn enige rr te gebruiken op een dubbele skull).
De beurt erna kon Nico gewoon binnenlopen met zijn Wardancer, maar verkoos om eerst nog te kloppen met enkele lijnmannen. Dit resulteerde in een turnover en ik kreeg 4D op de Wardancer die uiteindelijk neerging in de end zone.
De bal werd ingegooid naar het midden (11 vakjes). Daar had mijn enige overblijvende blitzer niet op gerekend en ik moest een GFI maken om de bal op te rapen. Het oprapen zou ik nooit gererold hebben, maar de GFI wel. Een dubbele 1 later lag mijn Blitzer stunned en kreeg Nico een herkansing.
Nico raapte de bal op met een lijnman en ging ermee in een cage staan. In de daarop volgende scrimmage verloor ik nog twee spelers (ik had er nog vier tegen Nico zijn zeven Wood Elves) en mijn laatste re-roll.
Nico kon toen twee beurten lang de 2-1 binnenlopen en had dat ook altijd moeten doen volgens mij. Zijn misrekening had iets te maken met "maar als er van uw zes KO's dan teveel terug komen..." ... en ook iets met "ik zou graag nog een completion gooien"... Allemaal onzin uiteraard, hij was op dat moment perfect op weg naar 3-1 en vijf punten.
Om een reeds veel te lang verhaal kort te houden: Nico faalde de pass, mijn Thrower gooide de bal in Nico zijn achterveld (waar ik geen spelers had, maar Nico ook niet) en Nico turnoverde tweemaal waardoor het 1-1 bleef.
Eindstand 1-1. Casualties 0-1.
Achteraf: ik gooide een 6 op winnings, goed voor 70K en mijn lvl 1 stadion. Nico gooide een 4, dankzij de +2 fame ook goed voor 70K winnings en een tweede re-roll (nog steeds zonder apo naar de Slann van Tijs). Bij gebrek aan SPP's stegen er geen spelers.
Nico had duidelijk nog niet door waar Wood Elves om draaien. Het principe "elke keer scoren wanneer je kan" had hem wellicht een ruime overwinning opgeleverd, temeer daar alle omstandigheden meezaten (meer spelers, ik rap zonder rr's, +2 fame om bijna elke kick-off in zijn voordeel uit te draaien...). Ikzelf had misschien ook liever 4-3 verloren (1 puntje verschil, maar meer SPP's) ipv 1-1 te spelen. Ik kan mij alleen maar troosten met de gedachte dat Nico zijn 'anti-blood bowl' hem uiteindelijk een bijna zekere overwinning kostte.
Op voorhand wilde ik winnen, maar na de dobbelstenen van deze match moet ik blij zijn met een gelijkspel. Volgende speeldag een nieuwe kans op bezoek bij de Chaos. De team value blijft lekker laag, het stadion staat er... laat die Riots maar komen!
- Da Great MC -