by Dreamer » Wed 02 Dec 2015, 09:57
Vooraf: De slann spelen deze match met 2 journeymen tegen de 13 orcs van Nico, door het verschil in team value mag ik 170k uitgeven aan inducements. Wegens een klein cashflow probleem bij mijn team kies ik voor een +3 op de winnings. Nico heeft 2 fans meer, maar ik beslis om toch te rollen voor de fame, die dan ook voor Nico is. De match wordt gespeeld in goed weer.
Drive 1: Ik geef de bal aan de orcs en rol perfect defence. Mijn team stelt zich op op de flank waar de bal naar gescattert is en we beginnen. In de eerste beurt klopt Nico direct een kikker ko, waarna de trol turnovert op een 3d block en stunned gaat. Ik heb mijn team niet agressief genoeg opgesteld om de losliggende bal direct op te rapen, maar ik kan toch wat druk zetten met 2 catchers. In de volgende beurten raapt Nico de bal op en de orcs komen via de flank naar voor. De orcs kloppen er niet naast en nog 3 kikkers verdwijnen in de ko box. Nico breekt gemiddeld 2 keer per beurt armour, maar gelukkig gaan de injury rolls minder vlot. In beurt 7 scoort Nico met een black orc de 0-1.
Drive 2: Er komen 3 van mijn ko's terug meedoen, dus ik sta maar 1 speler in de minderheid. Ik stel op voor een snelle touchdown, maar throw-a-rock zorgt ervoor dat de catcher die moet scoren neergaat. Ik zet een lijnkikker en een blitzer in scoringspositie en raapt de bal op in een losse cage aan de middellijn. Nico klopt de blitzer neer en zet de lijnman vakkundig vast. Hij vergeet echter dat de blitzer jump up heeft, waardoor ik nog een kans heb. Ik vind de 3 voor de leap met de blitzer en de 3 voor de pas, maar de blitzer pakt de bal niet aan. We gaan dus rusten met 0-1 voor de orcs.
Drive 3: Mijn laatste ko komt ook terug meedoen. Ditmaal is het Nico die perfect verdedigd waardoor ik mijn plannen een beetje moet wijzigen. In de 2e beurt kan ik via een leap en een handoff scoren, maar er wordt dubbel 1 gerold voor de leap en de bal ligt los aan de middellijn. In de daaropvolgende beurten mogen de teams om beurten de bal oprapen en terug loskloppen, maar niemand geraakt ermee weg. Wat wel weg geraakt zijn mijn kikkers waarvan er 3 ko gaan en 1 cas. In de laatste beurt zie ik nog een actie om te scoren. Hiervoor moet mijn lijnman over de trol springen (3+), de bal oprapen (4+), dodgen (3+) en passen naar een catcher (5+) die na het aanpakken (2+) kan dodgen (2+) voor de TD. Ik heb voor deze actie geen reroll meer. Nico ziet er eventjes niet gelukkig uit als de eerste 3 dobbelstenen alle 3 lukken, maar dan is de pas inacurate. De bal scattert buiten en komt terug aan de middellijn terecht. In zijn laatste beurt gaat Nico ook nog voor de TD, maar die strandt eveneens op een slechte pas.
Achteraf: Bij Nico stijgen de fans, bij mij blijven ze stabiel. Nico kan dankzij de win en de fame 50K naar de bank brengen voor zijn 3e reroll en heeft 2 stijgers, een black orc krijgt block en een blitzer krijgt dodge. Bij mij geen stijgers maar dankzij de inducements wel genoeg geld voor een 2e blitzer.
Al bij al kan ik nog leven met dit resultaat. Vooral omdat Nico heel de match vlot door mijn armour ging en ik hier geen schade aan overhield. Ik moet vooral leren om een beetej economischer om te te gaan met mijn rerolls.
'T is better to rule in hell than to serve in heaven.
Besides, ruling in hell is only the beginning.