Mats vs TimMijn team zag er beter uit dan dat van Tim, zeker nadat hij drie Niggling Injuries cadeau kreeg van mijn lvl 0 stadion. De Orcs gebruikten hun 100K inducements (stomme fans die vorige match onterecht stegen, grrr) voor een vierde RR.
Ik liet Tim beginnen in de pouring rain, de Orcs liepen zich de eerste twee beurten hopeloos vast op de Foul Appearance van mijn Beast, Warriors en Rotter. Ik kreeg de bal in het vizier, maar toen sloegen de Orcs vanuit het niks twee spelers weg. De Frenzy-koe werd Badly Hurt afgevoerd (regeneration faalde) na een gemene foul van de Dirty Player.
9 tegen 11 en het werd nog veel erger toen Tim de volgende beurten vier KO's bijsloeg. Met amper vijf spelers op de pitch kon ik toch de 0-0 vasthouden tot aan de rust, onder andere omdat Tim te lang wachtte om zijn spelers vooruit te sturen.
Moment van de match: dankzij mijn drie bankzitters had ik acht spelers. Van mijn 5 KO's kwam er echter niemand terug (1 op 32) waardoor ik zwaar in de minderheid moest beginnen aan de tweede helft.
Ik zette een flankaanval klaar, Pitch Invasion (ik had de fame) leek mij te helpen, maar de enige twee Orcs gingen neer op de andere flank, daar had ik dus niks aan. Erger nog, mijn Beast die de opening moest blitzen rolde dubbele both down, waardoor ik ter hoogte van de scrimmage werd vastgezet en de bal verloor na een ware (en onnodige, want gevaarlijke) stuntactie van Tim zijn Thrower.
In de hierop volgende chaos kon ik een Orc crowdpushen en de Thrower neerslaan. Tim kon nog steeds zijn meerderheid uitspelen, maar probeerde te forceren en werd bestraft toen zijn Troll turnoverde op een 2D blitz (die hij echt wel met een andere speler had kunnen maken nadat de Troll erbij was komen staan). Ineens stonden er geen Orcs meer rond de bal. Ik rook mijn kans, stuurde een Rotter in de diepte en gooide de Short Pass. Oprapen op 4+, GFI, passen op 4+ maar de catch faalde en ik besloot om niet te rerollen omdat de Orcs ver weg stonden.
Jammer genoeg mislukte vanaf dan niks meer bij Tim waardoor hij uit verloren positie toch twee man naast de bal kreeg (veel GFI's, sterrekes met 1D tegen Foul Appearance op 3+ enz...), waardoor de Orcs uiteindelijk het gevecht om de bal wonnen omdat ik een GFI faalde (waarbij mijn Rotter met Block en Claw seriously injured werd afgevoerd), een Orc Blitzer de bal kon oprapen in de regen en er al bij al onbedreigd mee kon overlopen, net op tijd voor de 0-1 in beurt 16.
Ik zou een bloemlezing kunnen geven van alles dat bij mij niet lukte in die tweede helft, maar dat zal ik jullie besparen, nobody cares anyway
0-1 thuisverlies in wat vooraf als een haalbare match werd beschouwd. De dobbelstenen beslisten er helemaal anders over, dat zal Tim wel kunnen bevestigen. Mijn enige SPP's kwamen van de MVP die niet slechter kon vallen dan op de Rotter met twee skills.
De derde plaats lijkt weg, we focussen ons dan maar op de play-offs, al betekent dat niet dat we cadeautjes zullen uitdelen in de laatste vier wedstrijden. David, Sean, Tom en Tijs: ge zijt allemaal gewaarschuwd
- Da Great MC -