Tijs vs MatsVooraf: Belangrijke match voor Tijs om in de running te blijven voor top drie. Mooie kans voor mij om de Undead definitief terug te slaan en mij te verzekeren van een plaats bij de eerste vier. De Underworld haalden extra motivatie uit de pronostiek van de league commissar. Zijn "analyse na de heenronde" werd voor de match op het taktische bord in de kleedkamer gespeld, waarna bleek dat niemand in het Underworld team kan lezen...
Tijs huurt een Bloodweiser Babe. We rollen niet voor de fame. Het is mooi weer. Tijs wil receiven.
Eerste drive (0-0): Tijs raapt de bal op met zijn Blodge Sidestep Ghoul en zet een flankaanval op. Ik krijg in beurt 3 een 2D blitz met Wrestle op de baldrager (die was te ver doorgelopen en de rest van zijn cage kon niet volgen) maar zelfs met een RR krijg ik de bal niet los, waarna Tijs de 1-0 binnenloopt. Een rookie Goblin is inmiddels Badly Hurt afgevoerd, het zou Tijs zijn enige casualty van de match zijn.
Tweede drive (1-0): ik kan handoffen naar een Storm Vermin die de flank oploopt met enkele ratjes in zijn gezelschap. Nieuwe variatie in mijn offense is de Goblin met Two Heads die dwars door de verdedigende scrimmage loopt en zo achterin alle looplijnen toestopt. Tijs kan de 1-1 in beurt 5 niet tegenhouden.
Derde drive (1-1): Tijs heeft nog drie beurten, zet opnieuw een flankaanval op, maar loopt zich hopeloos vast in mijn overmacht (ik had bijna heel mijn team in defense gehouden). In zijn laatste beurt probeert hij een samba maar die eindigt al bij de allereerste dodge op een 5+. Er waren makkelijkere opties, maar Tijs vond ze op dat moment even niet.
De bal scatterde los, ik had een Storm Vermin in scoring positie en ging voor de Long Bomb (wegens niks beter te doen). 11 kansen op 36 om de 6+ te vinden met de Pass skill, zo geschiedde en ik liep de 1-2 ruststand binnen. De Undead koud gepakt op de counter.
Vierde drive (1-2): spanning aan het begin van de tweede helft nadat ik de eerste twee beurten de bal niet kon oprapen (vier pogingen). Tijs had na mijn eerste turnover de gok genomen om de bal onder druk te komen zetten en ging in beurt 10 voor een rappe gelijkmaker. Zijn Ghoul raapte de bal op een 4+, maar faalde dan de dodge voor de 2-2. Mijn Thrower besloot dat het welletjes was en haalde de bal weg uit mijn achterveld. Op de flank kreeg Tijs de bal nog tweemaal los, maar hij kon de 1-3 in beurt 13 niet tegenhouden.
Vijfde drive (1-3): Tijs probeerde nog een puntje uit de brand te slepen met alweer een flankaanval, maar liep zich daar opnieuw hopeloos vast. Intussen werd mijn Troll wakker, die blonk al dertien beurten uit in absolute nutteloosheid, maar sloeg ineens een Mummy en een Skeleton Seriously Injured. Beide faalden hun 3+ regeneration, de Lizardmen zijn mij dankbaar.
De Undead stonden zwaar in de minderheid en kregen in hun voorlaatste beurt zelfs niemand in scoring position. Met de vierpunter in mijn achterzak mocht ik nog een Long Bomb proberen voor de 1-4 maar ditmaal vond ik de 6+ niet.
Eindstand 1-3, casualties: 1 voor de Undead, 2 voor de Troll.
Achteraf: Bij Tijs kreeg een Mummy als tweede skill Stand Firm, volgende match kijkt die wel geblesseerd toe vanuit de tribune. De Undead rolden een 6 op hun winnings, waarmee het level 1 stadion gebouwd werd.
Bij mij lukte het eindelijk om eens enkele SPP's te 'mikken'. En zo steeg voor het eerst een Storm Vermin en die kreeg Mighty Blow. Hopelijk is hij nu vertrokken richting Claw en andere vieze dingen. Een Thrower met Block kreeg Extra Arms bij, wie heeft er AG4 nodig? Acht van mijn vijftien spelers zouden een skill krijgen met de MVP, maar die eer viel alweer een rookie Goblin te beurt. Dat is dan ook het enige minpunt aan deze wedstrijd.
Met de 40K winnings recycleerde ik een Goblin, mijn team roster staat vol en ik zie geen enkele reden om mijn treasury te laten overlopen.
De sleutel van deze wedstrijd lag bij Tijs zijn dramatische armour rolls. Daar waar hij op de openingsspeeldag mijn team absoluut in de vernieling rolde, kreeg hij nu geen deuk in een pakje boter gestampt. En Underworld die niet in de minderheid komen, zijn positioneel zeer moeilijk uit verband te spelen, toch niet door Undead.
Door deze vierpunter hou ik de derde plaats stevig vast. Met zes punten voorsprong op Tim kunnen de Underworld voorzichtig naar boven kijken. Als Nico en Pieter punten laten liggen, zit er misschien zelfs een plaatsje in de top 2 in? Het thuisvoordeel in de eventuele halve finale zou heel erg welkom zijn
Tijs krijgt door zijn verliesmatch het halve peleton in zijn nek, voor hem wordt het ineens knokken om Jelle, Philip en Michiel af te houden.
De terugronde kondigt zich aan als loodzwaar, maar de Underworld zijn er alvast goed aan begonnen. Volgende afspraak is een thuismatch tegen de Dark Elves van David, we hopen uiteraard op vier punten.
- Da Great MC -