MICHIEL VS JELLE
Prematch
Op de voorlaatste dag van een bashing league tegen een Chaos team is geen geschenk. Aan de overkant zag ik echter maar 1x Claw met Mighty Blow en 1x Mighty Blow. Een half team met Block. Wel een warrior met str5 en een met Ag4, maar voor de rest niets waar ik echt schrik van kreeg. Helaas stelde midjn team ook niet veel voor. Na de hallucinante thuiswedstrijd tegen Simon miste ik maar liefst 3 spelers. Een Chaosdwarf met Mighty Blow en Guard, een Bull Centaur met Block en Break Tackle en een Hobgoblin met Block. Ik had precies 11 spelers. Weliswaar was mijn Teamrating fenomenaal laag(141, wat een kneuzenteam!). Ik kwam 10k te kort voor een wizard, begon de match zonder ambitie en besloot eens belachelijk te doen. Een chainsaw inducen dus...
Eerste Helft
Ik ontvang de bal in pouring rain en met de Fame tegen. Dankzij mijn stadion zou het een match lang niet veranderen. De bal scattert op een dwerg die hem vangt. Verre van ideaal, aan 4 vakjes per beurt geraak je nergens en de hand off naar mijn bull centaur op een 5 zag ik ook niet zitten. Ik hield het centrum vast en lokte een blitz op mijn baldrager uit. De speler van Jelle die voor de blitz ging raapte de bal op en liep er mee weg. Ondertussen begon ik zijn warriors te viseren en had ik er al 1 van de pitch gekregen(Badly Hurt) Ik heroverde de bal, maar kon hem niet fatsoenlijk oprapen. Mijn chainsaw had de warrior met STr5 in de casualty box gezaagd(Badly Hurt) en mijn Clawdwerg had nog een warrior in de vernieling geklopt(Badly Hurt). Ik kon niet scoren in de eerste helft, ik moest een pas gooien op een 5 en vangen op een 5... Dank u pouring rain! Met een volle casualty en knock out box mocht Jelle echter maar 1x rollen. Bij mij was een Hobgoblin met Block gestorven, mijn knock-out kwam terug en het was 7 - 10.
Helft 2
Jelle kreeg een reroll van de kick-off, gooide drie man in de scrimmage en 1 man achter de bal. De rest van zijn team was nodig om mijn hopen guard te proberen compenseren. 2 beurten lang vond hij geen 4 op de pick-up ondanks de reroll. Hij kon wel wat tacklezones op de bal zetten maar tegen beurt 4 lag zijn team in de K.O. box en sloeg ik de block mighty blow-koe een miss.(je mag me bedanken met een cola zero, Simon). Sure Hands goblin vond een 4 en riep richting de endzone. Heel het team van Jelle stond vast en kreeg kletsen langs alle kanten. De match was gedaan. Ik verving mijn dode goblin, en Jelle kocht een extra speler. In de postmatch sequence gaf mijn team mij nog wat luxeproblemen.
Mijn rookie Chaoswdwarf stijgt eindelijk! Een hele terugronde nodig gehad om aan zijn eerste skill te komen. Geef ik hem Mighty Blow of Guard? Ik heb al 4x guard in mijn team, en al 5x Mighty Blow.
De Mino pakt zijn eerste MVP en rolt dubbel 6. Hij heeft al Juggernaut en blitzt quasi altijd. Block is daarom niet per se mijn eerste keuze. Claw is wel lekker om te hebben, maar doet tegen sommige teams weer niets. Met Str6 blitzt hij met STr7 en heeft hij 3d op de meeste spelers in de league. Wie helpt mij bij deze laatste tactische beslissingen? Meningen zijn welkom!