Michiel vs Phillip
Door mijn hogere positie in het klassement ontvang ik thuis de bal in mooi weer. De goblins krijgen een extra reroll van de kick-off en kijken met tegenzin naar de tegenpartij. Ik liep echter ook niet over van vreugde. 3 bribes, een wizard en een tweede chainsaw tegen... Mijn straf om een prachtig team uit te bouwen.
Helft 1 verloopt vrij normaal ware het niet dat er een dwerg met MB en guard sterft. Op dat moment kon de match me niets meer schelen. Ik scoor beurt 7 om de onvermijdelijke wizard te vermijden en geef de tegenpartij nog een kans om tegen te scoren. 1-1 aan de rust.
Tweede helft is het 11 tegen 11 en de twee AG4 goblins maken mij het leven zuur. Een touchdown is het gevolg. De wizard is nog steeds niet gebruikt en het ziet er slecht uit voor mij. Ik mag de touchdown niet stallen en in ballhandling is mijn team ronduit slecht. Ik kan te laat scoren om met ambitie te winnen. De replay was een feit. Mijn dode dwerg werd vervangen, aan de overkant werd de MNM vervangen. Ik rolde 2 keer get the ref op de kick-off, dat was voor mij cruciaal in die wedstrijd. Met 5 bribes in totaal was er altijd een secret weapon en begon hij elke drive met veel spelers. Ik kreeg er in totaal 3 man af... Dat moest in de replay beter!
Derde helft kan ik een touchdown niet verhinderen maar heb ik tijd genoeg om tegen te scoren. Een gevaarlijke goblin met AG4 en Block sterft en wordt mijn MVP in het in memoriam team. Ik krijg er nog altijd bijna niks af, maar door de drop in team rating speel ik ipv een tweede chainsaw tegen een bombardier en een bloodweiser babe. Op het einde van de eerste helft merk ik dat mijn team dit vast moet kunnen houden.
Helft 4 en ik ga niet voor de touchdown. Ik ga toch diep met de bal en krijg een wizard tegen. Door slecht en slordig spelen van mij krijgen de Goblins kansen die ze niet verdienen. Mijn dwerg met MB en Claw mist de volgende match met een MV minder. Nico speelt dus maar tegen 5 dwergen...
Twee leuke matchen tegen een fijne tegenstander. Phillip speelt goed met zijn goblins en de dobbelstenen lieten hem niet in de steek. Ikzelf kon kloppen a volonte maar kreeg er elke match slechts 3 goblins af. Dat gecombineerd met AG4 en supertrollen maakte mijn leven zuur... Het slechtste nieuws kwam van Nico, die liet weten deze maand niet meer te kunnen spelen... We zullen zien wat de kwartfinale in mei brengt.