Vooraf: Het doel voor de eerste twee speeldagen (lvl 1 stadion bouwen) was al bereikt. We konden ons dan ook concentreren op het behalen van zoveel mogelijk punten. Schade vermijden zou ook leuk zijn, maar daar heb je uiteraard minder invloed op, zeker op bezoek bij de Chaos.
Ik kreeg 130K om te inducen. Een Bloodweiser Babe leek mij handiger dan een tweede apotheker, daarnaast koos ik voor een Dirty Trick. Achteraf gezien had ik misschien wel een twaalfde speler moeten inducen.
Drive 1: Philip mocht beginnen. We kregen allebei een RR dankzij Cheering Fans, wat niet goed was voor mijn plan ("winnen omdat de Chaos geen skills hebben"). Hij vond hier en daar wel sterrekes, maar brak geen armours. Aangezien hij rechtdoor sloeg, gaf hij zichzelf ook niet alle kansen om elke speler in de scrimmage neer te slaan (dit was gedurende heel de match een terugkerend fenomeen, maar ik ging het hem niet uitleggen terwijl we bezig waren). De bal werd veilig in een cage gebracht.
Mijn allereerste roll was een dubbele kop die ik liet gaan. In beurt twee sloeg Philip een Lineman Badly Hurt en een andere Lineman stunned. Ik stond onder druk, maar Philip maakte geen aanstalten om met zijn cage voorbij de scrimmage te komen.
Beurt 3 sloeg ik met een Blitzer 2D op de Mino. Aangezien ik die Mino moest neerkrijgen om twee spelers los te maken (en een Wild Animal op de grond veel van zijn waarde verliest), herrolde ik een pushback... en de Mino werd Badly Hurt afgevoerd. Goede re-roll!
Het verdwijnen van die Mino veranderde heel de dynamiek van de wedstrijd. Philip hield vijf spelers achterwege om een gesloten cage aan te houden en daardoor konden zijn andere vijf spelers het niet bolwerken tegen mijn tien verdedigers. Zijn cage schoof van de ene kant naar de andere, maar op zich gebeurde er weinig.
In beurt 7 ging Philip voor een passing play. Hij moest vijf blocks maken om zijn ontsnappingsroute voor te bereiden, een GFI om een koe in de diepte los te blitzen, een pass gooien op een 4+ en die dan vangen op een 3+. Hij vond al die rolls en scoorde 1-0 met een mooie actie. Er was wel degelijk kans dat het ergens fout zou lopen, maar Philip schatte de situatie correct in, zag zijn kans en ging ervoor. Goed gespeeld.
Drive 2 (1-0): tien tegen tien, ik had nog twee beurten, dus een flankaanval was voor de hand liggend. Philip zette drie Chaos Warriors in de scrimmage en de vierde enkele vakjes verder in het midden. Zijn vier beste spelers konden dus weinig doen tegen die flankaanval. Mindere verdediging van Philip, maar alweer: ik ging het hem tijdens de match niet influisteren.
Philip legde de bal in een hoek achteraan en die scatterde prompt buiten. Mijn Blitzers sloegen een Beastman op de flank morsdood (toevallig degene die daarnet gescoord had + Philip had geen apo) en vormden een cage.
Na mijn beurt 7 speelde ik mijn Dirty Trick: 'Greased Shoes' zorgde ervoor dat Philip zijn GFI's moest maken op 5+. Hierdoor kreeg hij de flank niet meer dicht en scoorde ik 1-1 in beurt 8.
Tweede helft (1-1). Ik met tien tegen negen. Philip zetten zijn Chaos Warriors opnieuw buitenspel en de bal scatterde opnieuw buiten. Ik wilde die aan de blitzer geven die de eerste TD had gescoord, maar die stond in het midden van de scrimmage. Bijgevolg gaf ik de bal aan mijn Catcher.
De Blitzer in de scrimmage was zo teleurgesteld omdat hij de bal niet kreeg, dat hij prompt een Chaos Warrior Badly Hurt sloeg. Eén flankaanval later stond het 1-2.
Drive 4 (1-2). Alsof een acht tegen tien minderheid nog niet erg genoeg was voor de Chaos, kregen ze ook nog een Blitz! tegen. Philip spartelde voor wat hij waard was, gebruikte zijn beide re-rolls, sloeg een Lineman weg (vanaf nu loopt die eentje minder), maar kon niet verhinderen dat ik er in beurt 13 1-3 van maakte.
Drive 5 (1-3). Philip kon dankzij High Kick de bal vangen, maar bracht zijn balleman niet naar voor, hij liet die alleen achter halverwege zijn achterveld. Toen hij in de scrimmage turnoverde, kon ik daar een lijnman losslaan en met 2D op de balleman blitzen. Aangezien Philip geen re-rolls meer had nam ik genoegen met een pushback.
Een samba actie van Philip later (3+ dodge, GFI, 4+ long pass, 3+ catch) was de kans op 1-4 gaan vliegen. Ik moest alle zeilen bijzetten om de 2-3 te voorkomen en zette met enkele GFI's alles goed vast.
Philip zag opnieuw zijn beste kans om te scoren: blitzen met de baldrager (2D, sterreke nodig), 4+ dodge, 3+ dodge en een GFI. Alles leek te lukken, ik dacht meteen terug aan de samba waarmee zijn Goblins mij vorig seizoen in beurt 16 een puntje afhandig hadden gemaakt... maar zijn ultieme dobbelsteen was een 1. De Chaos Warrior struikelde in de end zone, ik zette er een hoop Humans rond en in zijn laatste beurt vond Philip geen mirakel meer.
Eindstand 1-3. Geen schade. Opdracht volbracht

Achteraf: ik herrollde een 3 op mijn winnings en werd beloond met een 6. 90K in de kassa om hopelijk volgende match een Ogre mee te kopen. Philip wist nog niet wat hij met zijn centen ging doen. Ik zou een apotheker suggereren...
Bij Philip steeg er niks, bij mij kreeg een Thrower Dodge na een dubbeltje. Alle andere positionals en een lijnman staan op stijgen. Vanaf volgende match kan ik hopelijk elke keer twee MVP's vangen en dan zou dat in sneltempo goed moeten komen.
Op speeldag 3 spelen de Humans voor de eerste keer thuis, tegen de Noormannen van Tom. Benieuwd wat dat zal geven!
- Da Great MC -