Mats vs DavidVooraf: ik kreeg 140K om te inducen en huurde daarmee een mercenary Lineman en een Bloodweiser Babe. David had minder fans, maar graaide toch de fame mee.
Drive 1 (0-0): Ik mocht beginnen en zette een flankaanval op. David parkeerde zijn Sidestep Goblin en zijn Dark Elf in de weg en vloog er dan nog eens in met zijn Minotaur. Ik kon bijgevolg niet door en moest voor een flankwissel gaan. Om de Catcher los te krijgen, deed ik een 1D blitz op de Minotaur (met een Blitzer weliswaar) en de Mino ging dooood !!! Gelukkig voor David was zijn apotheker bij de pinken.
Mijn apo daarentegen... de flankwissel was een feit, mijn Ogre had de Troll vastgezet, maar die Troll was daar niet mee akkoord. Eén klein blockje later mocht mijn Ogre kiezen tussen een Niggling Injury en AG1. Mijn Ogre kan niet langer dodgen op een 4+ en volgende thuismatch tegen de Necromantic van Simon zal mijn Ogre de balans niet in evenwicht houden. Merci ***-apotheker.
Ik scoorde wel 1-0 in beurt 3.
Drive 2 (1-0): de grote David-show kon beginnen. Mijn mannekes werden van overal stunned en KO geslaan. De tienen op armour bleven maar uit de toren komen. Ik kreeg 4D op de balleman (een rookie Dark Elf) maar vond geen sterrekes of both downs voor een waarschijnlijke 2-0. Spontane flashbacks van de match tegen de Orcs...
Maar omdat David het niet uitspeelde zoals het hoort, kon ik het bij de rust op 1-0 houden. Op dat moment hadden de Chaos Pact een Lineman Badly Hurt geslaan en vier KO's geproduceerd. Mijn publiek had ter compensatie wel de Skaven een Miss Next Game geslaan.
Dankzij de Bloodweiser Babe kwamen er drie van mijn vier KO's terug. Ik was met negen voor de tweede helft. David had nog steeds een bankzitter.
Drive 3 (1-0): na een absolute non-match tegen Michiel en een rampzalige eerste helft tegen David, keerde het geluk eindelijk. Logisch, want Brassbowl komt eraan
Ik rolde Blitz!, stak een speler in het publiek en zette volk in de diepte. David moest de bal oprapen en in veiligheid brengen, maar verkoos om eerst met de dikzakken de scrimmage plat te slaan. De enige turnover van een big guy (dubbele both down met de Ogre) - mede dankzij een gefaalde loner reroll - had grote gevolgen. Ik kon zelfs een pick-up mankeren, de beurt erna stond het mooi 2-0.
Intussen was David er toch in geslaagd om nog een Lineman Badly Hurt te slaan en een KO te kloppen. 1 vd 2 KO's kwam terug, ik had acht spelers voor de volgende drive.
Drive 4 (2-0): ik rolde opnieuw Blitz! en kon mijn Catcher met twee GFI's onder de bal krijgen. Ik vond de 5+ om de bal te vangen in een tackle zone. David beoordeelde de situatie totaal verkeerd, waardoor hij ipv 7D op de bal er slechts 2 had. Toen hij in die 2D geen sterretje vond, gooide hij zijn laatste reroll ertegen en turnoverde hij op dubbele both down. Slecht gerold, maar ook niet goed gespeeld.
Mijn Thrower met Dodge raapte de bal op, kon zich veroorloven om een beurtje te stallen en liep in beurt 12 de 3-0 en zijn tweede skill binnen.
Drive 5 (3-0): de match was gespeeld. Mijn plannen voor een 4-0 werden gefnuikt door Pitch Invasion waarbij enkele positionals twee beurten buitenspel werden gezet. David kreeg de bal niet tijdig vooraan en ik miste mijn waterkans om nog eens te scoren.
Eindstand 3-0 (cas: 2-3)
Achteraf: bij David stegen de Troll en de Ogre, die kregen allebei Guard. Jammer genoeg voor hem geen dubbels. Zijn Marauder met Claw en zijn Skaven met Block missen volgende match zonder verdere schade. Ondanks voldoende geld in kas, kocht hij geen twaalfde speler om de Dark Elves partij te geven. Ik weet niet of dat een goed idee is, maar begrijp wel dat hij geen 14 man op zijn roster wil.
Marauders met Foul Appearance en Claw zijn funky, maar uiteraard niet de meest optimale keuzes. Geen idee of die door iemand werden ingefluisterd, in dat geval: shame on you
Ik herrolde mijn 1 op winnings naar een 5, winnen is leuk

Aangezien ik maar tien spelers heb tegen Simon, heb ik mijn 60K in de bank gestoken en een journeyman op mijn roster gezet. Misschien kan ik wel een twaalfde speler inducen, zoals de voorbije speeldagen steeds het gavel is geweest. En dan na die match een Catcher bijkopen.
Mijn Thrower met Dodge heeft nu ook Block. Mijn Catcher hoopte op AG4, maar rolde dubbel zes en kost nu 120K aan team value
Mino bijna dood + Ogre helemaal gehandicapt + tweemaal Blitz! + vijf punten.
Volgende halte: Simon
- Da Great MC -