Fred-Tijs
Vooraf
Zowel voor Tijs als mezelf de derde echte wedstrijd aangezien we allebei onze BYE al achter de rug hebben.
Tijs begint met 11 dark elves. 2 blitzers en 9 linemen, waarvan 2 op journey zijn. Ik heb 12 humans.
Teamrating is 5 verschil en Tijs gaat voor wat extra winnings.
Tijs heeft 1 fan meer dus we rollen geen fame. Het is zeer zonnig weer en ik wil graag de bal.
Drive 1
Het zonnig weer is van korte duur en verandert in een standaardbriesje. Ik raap de bal op, pas naar een blitzer en maak een minicage. Tijs verdedigt in zone en blitzt met 1D op mijn baldrager.
De niet zo agile humans geraken er moeilijk door en het spel blijft een paar beurten rond de middencirkel hangen. Ik krijg uiteindelijk toch de kans om door te breken en als mijn blitzer 2 GFI's maakt, kan ik scoren. Helaas, de tweede gaat mis. Tijs raapt de bal op en- snel en agile als de dark elves zijn - loopt hij naar de overkant om in beurt 7 te scoren, nadat zijn poging in beurt 6 was misgegaan na een gefaalde GFI.
Al deze beurten resulteerden slechts in 2 KO's. 1 bij Tijs en 1 bij mij. Ze komen allebei terug.
Met elk nog een beurt wordt er wat geslaan maar gebeurt er niets spectaculair meer.
Rust: 0-1
Drive 2
Tijs krijgt de bal en mag onmiddellijk onder de bal gaan staan. Hij kiest een kant en stuurt dark elves in de diepte langs die kant. De man met de bal blijft beschermd rond het midden. Ik zet wat humans in de buurt van de dark elves die kunnen scoren.
Tijs kan scoren als hij een hand off doet naar zijn blitzer die in een tackle zone staat (op een 3) waarna de blitzer zich kan vrij blitzen en binnenlopen. De hand off faalt. Ik raap de bal op en aangezien mijn mannekes nog rond de zijne staan, kan ik zijn dark elves wat afhouden waarna ik vrij eenvoudig de 1-1 maak.
Drive 3
Tijs krijgt de bal en we besluiten om allebei de ref eens te mogen omkopen. Tijs kiest opnieuw een kant en gebruikt hetzelfde recept als in Drive 2. Omdat deze keer een dodge misgaat, kan ik aan de bal en kan ik een blitzer wegsturen. Tijs kan de baldrager neerblitzen maar in de volgende beurt kan ik opnieuw de bal veroveren. Als Tijs dan nog eens turnovert staat plots mijn blitzer in scoring position en kan ik zonder al te veel bedreiging de 2-1 maken in beurt 16.
Heel de tweede helft opnieuw zonder ook maar enige casualty.
Achteraf
Ik krijg 50000 winnings en Tijs ook. Tijs kan zijn eerste witch elf kopen en ik ga voor de apotheker.
Mijn level 1 stadion geeft mij 2 MVP's (at random aangezien mijn geld naar het rode kruis gaat).
Tijs krijgt de MVP op een journeyman en is daar niet zo blij mee.
In mijn team leert de thrower block en een catcher rolt dubbel 1 maar krijgt er wel guard voor.
Mijn fans stijgen en Tijs de zijne dalen niet.