by Tim » Thu 20 Sep 2012, 10:05
Veel tijd om te genieten van mijn kampioenschap was er niet, gisterenavond moest er opnieuw gespeeld worden. Ditmaal nam ik de Khemri onder m'n vleugels, die ik alras doopte tot de 'Luxor Lions'. Geen gemakkelijk team, dat hadden Philip en David voor mij al bewezen. Toch zag ik het niet zo somber in tegen the 'Lords of Acid', de kersverse Skaven ploeg die in goede banen geleid werd door Nico. Toch tot de eerste dobbelstenen gerold werden...
"Welkom bij een vroege topwedstrijd in het Skavenstadion. Het regent momenteel pijpestelen, iets wat ongetwijfeld in het nadeel speelt van de zandvreters. De match is net begonnen en we zien al de vertwijfeling in de ogen van coach Nico, die duidelijk niet weet van welk hout pijlen te maken. De Tomb Guardians staan duidelijk in de weg, maar gaan worden toch geregeld neergeblockt, zonder erg weliswaar. Dat kan niet gezegd worden van de skeletten die meermaals door hun dikke schedel op hun veld kunnen blijven liggen en zeker niet van de Thro-Ra die zwaar gewond afgevoerd wordt, maar toch regenereert. De pantsers van de Skaven lijken deze helft onpenetreerbaar, enkel een gutterrunner die al in de diepte kwam staan, moet het ontgelden en werd naar het KO-bankje gesleept.
Uiteindelijk besluit Nico het bevel aan de baldragende gutterunner te geven te proberen scoren. De bal gaat via een pas naar de resterende gutterrunner, die moeite heeft met de gladde bal, maar hem ternauwernood toch nog kan grijpen. Hij zet het op een lopen, maar in zijn adrenalineroes gleed hij uit over het natte gras in de endzone. De Throw-ra kan vanaf dat moment 3 pogingen doen de bal op te rapen, maar slaagt in geen enkele, ondanks de Sure Hands. Dan maken de knaagdieren af waar ze mee begonnen waren: de resterende Thro-ra, Onuris verliest een armourvalue(en wellicht ook zijn plaats in het team) en het staat 1-0 in de 6e beurt, na een pickup in een tacklezone.
Nog 2 beurten te gaan dus voor de Lions, gezien hun trage actieradius geen geschenk. Bovendien worden ze dan nog tegengewerkt door een perfect opgestelde defensieve linie. Er wordt duchtig gebakkeleid, ik telde minstens 8 blocks, maar de ratten gingen nauwelijks liggen en er viel maar 1 KO. De 1e helft eindigde dan ook zonder tegentouchdown.
We zijn intussen aanbeland in de 2e helft en de regen komt nog altijd met bakken uit de hemel. Even is er wat ophef in de tribunes, nadat de Skavenfans er achter kwamen dat de kaasbrokjes in de bar niet aan het zweten waren, maar gewoon vochtig waren van de hevige neerslag. Na die ophef was er nog een verrassing: er lagen plotseling 2 ballen op het veld! Dan heb ik het niet over een streaker die languit op het veld lag, maar de speelbal. De Khemri hadden nu 2 ballen te beschermen en er stond maar 1 man achteraan om de bal op te rapen. Nekhbet, de Thro-Ra kon er 1 in z'n handen nemen, terwijl de Tomb Guardians intussen de ratten trachten in te dammen in een cage. 1 Gutterrunner raakte echter door de linie van windels en beenderen heen, terwijl een andere gutterrunner in een poging hetzelfde te doen, zeer pijnlijk ten val kwam na een mislukte dodge en een Agility verloor.
De enige gutterrunner die daar zo eenzaam stond op de tegenhelft was een vogel voor de kat en werd ingesloten. De Lords' poging iemand vrij te maken faalde en de Guardians hadden eindelijk door waar zich de zwakke plek van een rat zich bevond: de tanden. Die vlogen dan ook duchtig in het rond en de KO-box werd aan een stevig tempo gevuld. De 2e bal kon opgeraapt worden en de 1e werd al naar voor gebracht. Het enige wat Nico z'n harig venijn nog kon opdragen waren risicovolle acties. Zo liet hij ondermeer de ratogre dodgen, maar die viel. Vervolgens ging er een lijnrat dodgen, wat lukte, om een 1D op de 2e baldrager, Maibe het skelet, te doen. Dat leek eerst op een turnover uit te draaien, doch uiteindelijk ging de baldrager neer. De Tombguardians duwden een rat op de bal en sloten deze in met z'n drieën. Nekhbet kon intussen met de bal over de lijn lopen, maar bleek plotsklaps geen bal meer in z'n handen te hebben. Alle ogen waren dus op de 2e bal gericht.
De Skaven konden nauwelijks iets doen met de bal, enkel lijdzaam toezien hoe ze nog maar eens onder handen genomen werden door de knekelreuzen. Psusennes was degene die de beslissende actie in z'n vingers had. Deze Blitz-ra kon de bal oprapen en doorgeven aan een skelet in scoringspositie. Hij gaat naar de bal, bukt zich, maar het leder glipt vantussen z'n vingers. Wat een anticlimax. De eindstand in deze confrontatie draait volkomen uit in het voordeel van The Lords of Acid, met een 1-0 in touchdowns en 2-0 in casualiteiten. Er werd niet getrapt."
Over Nico kan ik met zekerheid zeggen dat hij als coach tamelijk roestig is. Meerdere malen betrapte ik hem op onnodige dodges en 1D blocks met lijnmannen. Hij is met andere woorden goed weggekomen. Voor hem volgt er nu een thuiswedstrijd tegen Kens Lizardmen. Dan zal de regen hem weinig helpen.
Het was een ontnuchterende wedstrijd. Vanaf het weerbericht wist ik dat het heel lastig ging worden. De eerste helft was mijn gemiddelde armourroll iets van 4,3. In de 2e helft sloeg ik dan wel 5 à 6 KO's, maar daar krijg ik geen sterspelerpunten voor natuurlijk. Bovendien vielen ze te laat.Door dat geïnduced kaartje had ik grote moeilijkheden om 2 man te beschermen. En dan mag ik nog van geluk spreken dat de 2e pickup zo vlot lukte en ik de 3 gutterrunners kon wegwerken.Ik had de gelijkmaker verdiend, de 1 bij de poging tot touchdown was zuur, want zo bleef ik uiteindelijk achter met een enkele zielige MVP en nauwelijks 30 winnings, niet eens genoeg voor een skelet.
Volgende tegenstander is Tijs. Hopelijk kan ik hem wat laten zweten en laten de Tomb Guardians zich van hun meest destructieve kant zien.