by Da Great MC » Sat 06 Oct 2012, 09:35
Mats vs Tom
Tom krijgt 80K inducements en koopt een Bloodweiser Babe. Ik vond dat hij beter een Dirty Trick had genomen, achteraf gezien had hij zelfs gewoon een mercenary Marauder moeten kopen (hij had maar elf spelers), maar daar dachten we gisteren allebei niet aan.
Drive 1: Ik mocht beginnen en zette een flankaanval op over links. Tom zette heel die flank dicht, dus wisselde ik naar rechts, waar een eenzame Goblin de bal kreeg en er beurt 4 de 1-0 mee binnenliep.
Intussen had Tom zijn Mino beurt 1 een Goblin Badly Hurt geslaan en beurt 2 mijn star player Fezglitch (de ball & chain van mijn lvl 1 stadion) weggeklopt. Tom zijn Goblin stond KO, maar die kwam terug op een 3 dankzij de Babe.
Drive 2: de bal werd diep in Tom zijn achterveld gekickt. De Chaos Pact hadden een vernietigende beurt waarin ze de Goblin met AV6 doodsloegen en nog een tweede Goblin doodsloegen. Aangezien die tweede Goblin zou stijgen (vorige match MVP en nu de TD gescoord), probeerde ik hem te apothekeren, maar een derde Dead resultaat was mijn deel.
Ik rolde op dat moment ook veel kopkes en dubbele kopkes, waardoor Tom met de bal tot net achter de scrimmage geraakte. De enige dodge die hij met zijn Dark Elf moest maken om veilig in een cage te kruipen, resulteerde echter in een dubbele 1 waardoor ik een onverhoopte kans kreeg op de 2-0.
Mijn rookie Thrower spurtte in de diepte met de bal, maar Tom ging hem halen. Hij vond op zijn 1D blitz zelfs met RR geen sterrekes, maar plakte wel twee spelers op mijn balleman, die in beurt 8 geen 4+ & 3+ voor de 2-0 vond. We rusten bij 1-0.
Drive 3: Tom in de meerderheid (11 tegen 9), maar toen zijn Dark Elf diep in het achterveld de bal opraapte, kreeg zijn Minotaur van mijn lvl 0 stadion een rock tegen de schedel en ging deze prompt Badly Hurt. Hierdoor kwamen er ook enkele spelers van mij vrij te staan. De volgende beurten sloegen ook mijn Storm Vermins allebei een Marauder Badly Hurt (mijn injury rolls waren veel genadiger dan Tom de zijne) en stonden we ongeveer in evenwicht op de pitch.
De Dark Elf gaf de bal door aan de Journeyman Marauder, deze liep zich vast op de flank en faalde een beurt later de 3+ pass naar de Dark Elf (die de bal om te beginnen al nooit had mogen afgeven). Ik weg met de bal, maar Tom kwam mijn Goblin met de bal alweer halen.
De laatste beurten konden we allebei weinig doen. Onze spelers stonden bijna overal 1 tegen 1, waardoor we niet konden slaan, wegdodgen te risicovol was en de bal in een hoop tackle zones bleef liggen. In beurt 15 raakte Tom eindelijk weg met de bal, maar ik had genoeg aan een pushback om Tom zijn Dark Elf een vakje weg van de end zone te duwen, waardoor hij niet meer kon scoren.
Eindstand 1-0, Tom won de casualty count met 2-3.
Ik rolde een 5 op mijn winnings en was daar blij mee. Tom rolde een 1, hij was niet zo blij.
Drie punten en 60K winnings, tot zover het goede nieuws. Want de Goblin die scoorde, werd begraven en de MVP ging naar mijn Star Player. Ik moet mij tevreden stellen met het feit dat beide Storm Vermins hun eerste casualty hebben geslaan.
Bij Tom steeg de Minotaur, maar hij wist nog niet wat hij die ging geven.
Een rare match. Ik had voortdurend het gevoel dat er een vierpunter inzat. Maar Tom, die zonder skills naar mij kwam, had weinig blocking turnovers en kon elke keer succesvol verdedigen wanneer ik de bal veroverde en op weg leek naar een hogere score.
Volgende match met tien spelers en een Goblin journeyman naar de Chaos Dwarves van Michiel. Moet ik luidop zeggen dat mijn team daar helemaal geen zin in heeft? Ambitie is om (minstens) twee punten te pakken en met een (min of meer) volledig team huiswaarts te keren.
- Da Great MC -