Pieter vs MatsVooraf: Pieter volop in de strijd om de eerste plaats verwikkeld, voor Mats de allerlaatste kans om de tweede plaats in het vizier te houden.
190K verschil in team value --> de Underworld brachten een Team Wizard mee voor deze wedstrijd.
Drive 1 (0-0): Pieter mocht beginnen, maar kreeg niks van de pitch. Hij kroop met de bal in een cage en probeerde elke beurt te blitzen met zijn Mighty Blow + Piling On Blitzer. Wanneer die eens een beurt niet neerlag werd hij zelf KO geblitzt door mijn Claw + Mighty Blow Storm Vermin. Onze Trollen stonden in die beginfase in elkanders neus te peuteren.
Een eerste helft waarin positie werd gekozen en de cage van Pieter niet vooruit raakte. Even paniek bij de Underworld toen Pieter in zijn beurt 6 ineens beide Storm Vermins van de pitch sloeg. Die met Mighty Blow ging Badly Hurt, de Claw + Mighty Blow ging KO.
Pieter moest nu oprukken om nog te kunnen scoren. Hij positioneerde zijn baldrager langs de zijlijn, ik moest 1 vakje opvullen om die te kunnen crowdpushen, maar mijn Two Heads Goblin produceerde ergens onderweg een dubbele 1.
De weg lag open voor Pieter, dus gebruikte ik mijn Wizard om de baldrager neer te knallen. Pieter ging nog wel voor de samba, raakte vrij ver, maar faalde uiteindelijk een dodge op een 4+. Ik had al mijn troepen moeten terugtrekken nadat ik mijn Storm Vermins verloor en kon dus niet counteren: 0-0 ad rust.
Een rookie Goblin en mijn Claw + Mighty Blow Storm Vermin kwamen allebei terug uit de KO box van het Lvl 1 Orcenstadion. Goed gerold van mij
Drive 2 (0-0):
Ik probeerde als tweede actie de bal op te rapen en rolde dubbel 1 met de Extra Arms man. Pieter bracht zijn ST4 Blitzer halverwege mijn helft naast bal en Skaven Thrower, maar die werd neergeblitzt door de Horns + Wrestle rat.
Ik stond onder druk en moest een beurt met veel dobbelsteentjes overleven. Allemaal drietjes en tweetjes werden gevonden en ik kreeg de bal bij mijn ST4 + Dodge lijnrat die ermee in de diepte sprintte.
Pieter zijn AG4 + Strip Ball + Sure Hands Blitzer demonstreerde eens al zijn kunnen door de bal los te strippen (2D tegen) en die zelf op te rapen, maar in mijn beurt 13 sloeg ik die Blitzer weer plat en liep mijn ST4 lijnrat de 0-1 binnen.
Inmiddels had Pieter zijn Apothecary moeten gebruiken om de Guard Blitzer van de dood te redden...
Drive 3 (0-1): Pieter werd geholpen door Throw A Rock op een Thrower, een KO Goblin en een dode Goblin met Two Heads (waar ik mijn apothecary succesvol op gebruikte). Hij kroop met de bal in een cage en stuurde zijn Block + Tackle Lineman en zijn ST4 Blitzer op de flank om in scoring positie te raken.
Ik kon blitzen op de ST4 Blitzer en die daarna crowd pushen door de Lineorc met Tackle ertegen te duwen... goed plan, maar het was nergens voor nodig, want de ST4 + Mighty Blow Blitzer werd neergeblitzt en ging prompt
!!!
Pieter zijn offense was volledig onthoofd. Hij probeerde nog wanhopig op te rukken met een halve cage, maar ik kon de balleman neerblitzen (1D met Wrestle) en de bal heel diep in zijn achterveld passen. Onbereikbaar voor de Orcs.
Eindstand 0-1
Casualties 3-3
geen fouling casualties
Achteraf: geen van beide teams kreeg extra skills, Pieter kon zijn 11 fans behouden ondanks de nederlaag, die van mij stegen naar 9. Pieter kocht een nieuwe Blitzer.
Hoogtepunt van de match was uiteraard de dode sterspeler. Pieter krijgt een eerste echte klap te verwerken, al denk ik dat de meeste ervaren Orc coaches het roerend met mij eens zijn dat de AG4 Blitzer 100x belangrijker is. Zijn team value is alvast gedaald en het In Memoriam team heeft er een dikke aanwinst bij.
Mijn Underworld overleefden de verplaatsing naar de Orcs zonder enige schade. Ik hoef niet te zeggen hoe blij ik daarmee ben? Het blijft goed lopen, maar nu komen we uiteraard in money time, wanneer slachtoffers niet meer kunnen vervangen én geskilld worden voor de play-offs. En er staan nog Noormannen, Chaos Dwarves en Khemri op het menu... :s
Dankzij de driepunter komen de Underworld dichterbij Pieter, die overigens een zeer degelijke match speelde, maar niet gediend werd door falende armour en injury rolls, al had hij zichzelf wel kans op meer kunnen geven door iets enthousiaster contact te zoeken met mijn spelers in plaats van steriel de cage te blijven beschermen en afstand te bewaren.
De Orcs verliezen drie belangrijke punten in de race naar de eerste plaats, Nico is mij wellicht dankbaar. We gaan richting een theoretische halve finale tussen de Orcs en de Underworld. We scherpen alvast onze klauwen en hopen de tweede plaats (en het thuisvoordeel) nog te kunnen bemachtigen!
- Da Great MC -