Mijn versie van de feiten
Vooraf: ik had minstens 1 punt nodig om 100% zeker te zijn van de derde plaats. Indien ik een vierpunter kon scoren, zou ik héél misschien nog tweede kunnen worden.
Tim begon de eerste helft en rolde een dubbele 'both down' bij zijn tweede block-actie. Op dat moment zou ik geturnoverd hebben, want de bal lag perfect veilig.
Tim koos ervoor om te rerollen en werd beloond: mijn Troll ging KO en de block erna sloeg een andere dikzak mijn rookie Storm Vermin Badly Hurt.
Door de Blitz-Ra met Piling On te laten opvolgen na een block kwam er echter een gat in zijn scrimmage en de bal lag daar niet zo ver achter nog steeds op de grond. Tim stak het gat niet toe, ging nog steeds niet voor de pick-up en werd afgestraft toen ook een volgende Tomb Guardiien turnoverde op een 2D block.
Enfin: heel mijn team door het gat in de scrimmage, een van de twee hoeken weggeslaan van de bal en die dan opgeraapt. Goblins met twee hoofden langs overal door de Khemri-defensie die hopeloos op snelheid gepakt was... 0-1 in beurt 5.
Tim had nog drie beurten om tegen te scoren: de bal viel weer lekker vooraan, oprapen bleek geen probleem, maar de cage was niet dicht en ik kreeg een heel eenvoudige 2D op de balleman die neerging. Onmiddellijk daarna mislukte echter een 3+ dodge en kreeg Tim een kansje: 4+ om de bal op te rapen (met Sure Hands), 5+ voor de hand-off (met RR) en het stond zomaar ineens 1-1.
Mijn oneturner verzandde in een perfecte defensie en de vierpunter was gaan vliegen. 1 punt, 2 punten, 3 punten... het interesseerde mij maar matig: vanaf dan moest ik enkel mijn team nog in veiligheid krijgen.
Begin tweede helft zette ik een flankaanval op, Tim kon met de Break Tackle dikzak mijn balleman neerslaan (een fout die ik niet meer opnieuw zal maken), maar ik kon beide dikzakken van de bal wegslaan en alsnog de 1-2 scoren in beurt 11. Minstens 1 punt was nu wel met 100% zekerheid binnen.
Op dat moment was de match eigenlijk afgelopen. Ik zette heel mijn team op de achterlijn. Mijn scrimmage werd in 1 beurt volledig weggeveegd en de Blitz-Ra met Mighty Blow en Piling On haalde nog enkele leuke kunstjes uit. Allemaal goed voor Tim zijn statistieken...
De vierpunter zat er heel even in. De Goblin met Two Heads die stierf in beurt 9 durfde ik niet te apothekeren. Maar ik had ervoor getekend om behalve dat geen schade op te lopen. De 6 op winnings en de 'double' op mijn Thrower met MA8 en Block maakten de match compleet voor mij.
En nu beginnen de play-offs. Eerst de anderen hun speeldag 18 afwachten en dan kijken wie de qualifiers overleeft en voor de kwartfinale naar mijn stadion mag komen. We zijn benieuwd
- Da Great MC -