Met Mats op bezoek zou ik mijn handen wel vol hebben, zijn palmares spreekt voor zich en hij is voor mij ook een logische favoriet voor de titel. Mijn team staat echter als een huis en ik zie de match-up tegen zijn Humans goed zitten. Naar getrouwe gewoonten geef ik genoeg inducements weg dat Mats een reservespeler, bloodweiser babe, een huis in Sint-Pauwels, een nieuwe auto en een Dirty Trick kaartje kan kopen. Vooral die bloodweiser babe is best hard, voor 50k negeer je mijn stadion (grotendeels).
Eerste Drive ( 0 - 0 en 11 tegen 11)
Ik rol niet voor de FAME wegens minder fans en ontvang in goed weer de bal. We starten meteen met riots zodat ik een beurt minder heb om op Mats zijn team te kloppen. Hij heeft al best goed zijn team kunnen ontwikkelen met al wat mooie en belangrijke skills. Ik trek er mij weinig van aan en wals er los over. Ik klop mezelf vrij snel in de meerderheid(heel veel knock-outs) en mijn trol besluit om te gaan liggen met een lijnman. Resultaat: allebei casualty maar mijn trol regenereert. Ik sla ook nog een casualty met een black orc waar Mats zijn apotheker op gebruikt, kwestie van de tweede helft nog levend te houden. Aan het einde van de eerste helft kan hij zijn dirty trick kaartje spelen, wat mijn speler met de bal neerlegt en de bal scattert buiten en wordt diep in zijn helft gegooid. Ik kan de bal oprapen maar niet fatsoenlijk beschermen, maar Mats vind op 4 dobbelstenen niet het sterretje dat hij nodig had. Ik kan met 2 goings in beurt 8 de TD maken, en ondertussen is Mats met 5 op het veld. Veel knock-outs en mijn publiek werkte ook reuze goed mee

Drive 2 ( 1 - 0, 8 vs 11)
Mats stelt nog op om iets te proberen forceren bij riots. Het wordt High Kick en hij klopt er niets af maar gooit wel een completion. Er komt niets extra terug bij hem, en ik start met een volledig team.
Drive 3 ( 1 - 0, 8 vs 11)
Mats stelt op met het beetje spelers dat hij nog heeft, vastberaden om een snelle touchdown te maken en te hopen dat mijn Blitzkrieg! stopt. Ik begin echter met Blitz! op de kick-off en knuffel zijn team plat. Mijn numeriek overwicht, massa's skills en lekkere rolls breken zijn team in stukken. Mats vliegt door zijn rerolls en vrij snel ligt de bal los en dicht bij mijn Thrower. Ik begin veel te slordig te spelen en geef Mats nog een waterkansje op de bal, zonder rerolls blijkt dit echter onmogelijk en kan ik de match rustig uitbashen en zonder een dobbelsteen te rollen scoren in mijn beurt 16.
Post-match
ik rol weer veel winnings en koop een 13de speler. Ik denk voorlopig aan een lijnman, ik wil wel een tweede thrower maar dat is weer 20k meer dat op de bank zit en mijn teamvalue is al astronomisch hoog. Twee blitzers stijgen en mijn thrower ook. 5 punten in de sacoche, en klaar voor de 2 volgende topmatchen tegen Sean en Philip.
Voor de mensen die mij willen betichten van hem te dice-rapen, we hebben met dezelfde dobbelstenen gerold

Dice Cup > Dice Tower