[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4587: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4589: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4590: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4591: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 122: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 124: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 126: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 122: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 124: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 126: Invalid argument supplied for foreach()
Gaming Club VZW • View topic - Speeldag 15
It is currently Wed 30 Apr 2025, 00:26
Change font size
Gaming Club VZW Gasmeterstraat 19, 9100, Sint-niklaas

Archief

Speeldag 15

Moderators: pelle, Da Great MC

Speeldag 15

Postby Tyzinator » Sun 06 Apr 2014, 11:37

Tijs vs Bart 1 - 0 (TD 4 - 0)

Voor de match: 13 inducemtent, ik koos babe en extra inkomsten.
Ik besloot voor de fame te rollen, maar deze ging toch nog naar Bart. :( Ik mis een blitzer, aantal spelers (12 - 13).
Het wordt perfect bloodbowl weer, ondanks mijn stadium. :?
Ik receive. High Kick, Catcher vangt de bal.
Ik probeerde een gatje te vinden, vond dit ook in de derde beurt en besloot te passen. Eén, Fumble. :( Ik reroll niet want er staan veel kikkertjes bij de bal.
Bart Blitz een linefrog op de bal deze scattert naar nog één tackle zone. In deze fase was het afwachten tot er iemand in slaagt de bal op te rapen. In beurt 5 zag ik nog een goede kans om te scoren. Maar de Krox werkte niet mee. Na een blitz actie lag de bal in 2 tackle zones. Ik zag nog een kans met de catcher met sure hands (dodge 2+, leap 2+, oprapen 4+, dodge 3+, dodge 2+), maar een dubbel één verknalde het plan volledig. :(
Hier begon ik natuurlijk weer te wanhopen (3 eentjes op rij), zucht toch niet weer dacht ik. :cry:
Bart kan met de bal gaan lopen, nog niet direct veilig, maar dat lukt hem uiteindelijk wel. Bart kon dan 1 - 0 maken in de laatste beurt met een dodge en een going for it, de dodge lukte maar de going for it, dubbel één voor Bart deze keer. :o
Dus 0 - 0 bij de rust. Een wight (met guard) is casualty geslagen :twisted: , geen schade en geen regeneration, een ghoul is KO maar kwam niet terug, dus Bart gebruikt zijn 2 reserve zombies.
Bij mij zijn 2 catchers KO, de babe hielp niet, ze bleven KO. :roll:
Dus 10 - 11.
Bart received, de bal scattert schuin ver naar voor, ideaal voor een blitz, maar het werd riots, :o maar stadium bleef intact.
Ik besloot een verdedigingslijn op te stellen, wat ook goed lukte want Bart geraakte zes beurten lang niet over de middellijn. Dit was ook te danken aan de slechte armour en injury rolls van Bart, 8) er bleven 10 kikkertjes rondlopen die de boel dicht sluiten (zelfs de armour 6 catcher bleef op het veld :lol: ). Aan de andere kant begon Bart volk te verliezen, 2 Ko's (een ghoul en een zombie) en 2 Casualties (2 zombies, ééntje regerenate) :twisted: en kon op die manier de baldrager niet meer voldoende afschermen, Bart moest al beginnen rekenen op dodgkes waar het dan misliep. De baldrager werd neergehaald dank zij de wrestle skill in beurt 7, ik kon de bal oprapen en veilig stellen, een linefrog staat reeds veilig in scoringpositie. Bart kon dan nog alleen een beetje in de weg lopen in beurt 8. Ik blitze nog even op het enige skelet (met tackle en block) en deze ging ook casualty, DOOD en geen regenaration <(;,;)> .
Tenslotte de going for it met de baldrager, de pass en de catch (2+,3+,3+), lukte allemaal zonder reroll nodig te hebben. :D
Eindstand 1-0.
Nog een paar highlites in de match, 3 x rolde Bart Kop, Ster/Kop met de mummie met block (2 x op de Krox), GOOR. (;,;)
1 keer rolde Bart 3 koppen met een mummie op de rookie catcher, de catcher zonder skills ging even bijna een mummie slopen :shock: , Bart rerolde dit wat ook logisch was als je 3 rerolls hebt voor 3 beurten.
Postmatch, Ik rolde een MVP voor Bart en die speler steeg nog, toch nog iets positiefs voor Bart, hij koopte ook zijn skelet terug.
De MVP bij mij ging naar de catcher met guard en dodge en armour zes, en kreeg Block (No brainer!). De linefrog met wrestle en strip bal steeg ook, deze kreeg een extra movement, met de winnings koopte ik een nog een linefrog bij om tot 14 man te komen (geen blitzer want dan stijgt mijn team rating veel te veel). Mijn fans stegen niet. Match winnen, 4 casualties, 3 KO's en nen dooien, nog zijn mijn fans niet content. :?

Slot: Een match met veel emoties dat leek slecht af te lopen voor mij kantelde helemaal vanaf de laatste beurt in de eerste helft.
8)
Tyzinator
Dragon

Reputation point: 1

Re: Speeldag 15

Postby pelle » Fri 11 Apr 2014, 09:46

Tom - Tim: 2-2 (Cas: 3-1; Fouls: 0-0)

Op speeldag 15 kreeg ik het bezoek van de ratjes van mijn goede vriend Tim. We hadden beiden 12 spelers op ons roster, maar blijkbaar was mijn team toch beter (of duurder) want Tim kreeg voor 110K aan inducements. Hij koos om Fezglitch te laten opdraven. Aangezien ik daar in de heenmatch serieus mijn peren mee gezien had, leek dat geen slechte keuze.
In een voor noormannen perfect weertje (blizzard dus) kreeg ik de bal.

Drive 1 (0-0)

Dankzij Brilliant Coaching kreeg ik een reroll en kon ik beginnen aan mijn offense. Ik kroop met de bal in een cage en probeerde zo veel mogelijk ratjes van het veld te helpen. Er gingen vrij veel ratjes neer en ik brak ook heel veel Armours, maar verder dan Stunned en een KO geraakte ik niet de eerste beurten. Tim hield intussen zijn Gutter Runners ergens veilig verborgen. Fezglitch had blijkbaar geen zin in deze wedstrijd en al bij zijn eerste Block verdween hij (dubbele Both Down, Loner lukt, reroll in Skull Both Down). Mijn team bleef intussen compleet.
Nadat ik met een Ulf ging liggen na een Wrestle-actie van een ratje, zag Tim zijn kans. Hij ging voor de bal, maar vond op zijn 1D Blitz gelukkig geen sterreke. Ik kon in de beurten erop proberen profiteren omdat ik intussen nog een KO had geslagen, maar ik rolde op drie beurten tijd plots 4 keer dubbele kop. Toch kon Tim niet echt profiteren (mede omdat hij zich vergiste van speler toen hij wou blitzen), en ik liep in beurt 8 de 1-0 binnen. Ik had intussen een lijnman verloren met een rode kaart na een foul, Tim was naast Fezglitch nog een lijnrat kwijtgeraakt en hij had 2 KO's.

Drive 2 (1-0)
Tim kon nog een poging wagen om een oneturner te maken in de Blizzard. Dankzij een Quick Snap was dit plots een stukje makkelijker.
Na een paar 2D Blocks stond er een Gutter Runner klaar om te gaan lopen. Na de pas op een 3, catch op een 2, Dodge op een 4, Dodge op een 3, Dodge op een 2 en Going op een 3 (zonder teamreroll) stond de 1-1 op het bord...

Drive 3 (1-1)
Tim had bij het begin van de tweede helft nog 9 ratjes over en koos na een High Kick voor de flankaanval. Ik zette alles vast waardoor Tim nog twee opties had: achteruit kruipen of voor de Samba gaan. Tim koos voor het laatste. In zijn beurt 2 begon hij met een 1D Blitz die resulteerde in een KO Berserker met Mighty Blow en Piling On. Nadat hij een lijnman van mij neersloeg die in de weg kwam te liggen zat hij een beetje vast. Hij kon gaan voor de Dodge op een 3 en dan Dodge op een 2, maar hij koos voor de 2D tegen Blockactie. Die at een reroll op, maar resulteerde wel in een dode Ulf met Block en Mighty Blow. Gelukkig was mijn apotheker bij de pinken om mijn dubbele kop-machine van de dood te redden. Hij liep met de baldrager tot net voor de Endzone. Ik kreeg in mijn beurt 9 dobbelstenen op de Gutter Runner met bal, maar die wou niet gaan liggen, dus was het 1-2 voor Tim.

Drive 4 (1-2)
Bij Tim kwamen alle KO's terug, de mijne bleef waar hij was. Het was dus 10 tegen 10 voor de (voor mij hopelijk) laatste drive van de wedstrijd. Ik kroop met de bal in een cage en probeerde vooruit te gaan, maar ik zat vast tussen de zondvloed aan ratten. Ik hield wel de bal nog in een cage, maar de druk van de ratten werd toch groter. Toen Tim een onnodige foul maakte en rood kreeg, kon ik nog een ratje wegslaan en kreeg ik iets meer ademruimte. Ik kon doorbreken op een flank waar Tim me bijna niet meer kon terughalen in beurt 15, maar maakte een fout, waardoor ik het gat dat ik wou maken terug dichtsloeg. Daardoor moest ik de kant kiezen waar Tim enkele Gutter Runners had staan. Na enkele goings en een Dodge (zonder rerolls) stond ik semi-veilig. Tim kon met zijn Gutter runners nog wel proberen, maar had daar enkele 3+ Dodges voor nodig. De eerste faalde al en in beurt 16 liep ik de 2-2 binnen.

Post Match
Een spannende en onderhoudende match waarin het gelijkspel best wel te verantwoorden is. De oneturner van Tim was niet echt gemakkelijk (maar ook niet echt moeilijk), de actie voor de 1-2 was niet echt voorzien (daar had hij in mijn ogen echt wel chance) maar met een beetje meer geluk voor Tim geraak ik er niet door nadien en maakt hij gemakkelijk de 1-3...
Beide teams liepen geen schade op. Tim zijn fans zakten, de mijne stegen en mijn Trol kreeg Guard.
Nu op naar de elfjes van Jelle.
pelle
Company Master

Reputation point: 2

Re: Speeldag 15

Postby Dude » Sun 11 May 2014, 10:27

Meer dan een maand moeten wachten om terug te kunnen spelen. Veel zin had ik daarom niet in deze wedstrijd. Ik heb zelf al ondervonden door wie dat komt in de HQ league en overweeg sterk om niet meer deel te nemen aan volgende edities als dezelfde delinquenten aanwezig zijn. Ik zal hier op een forum niet met namen en verwijten gaan gooien.

Voor de wedstrijd:
David heeft een Mino die mist en daardoor genoeg inducements voor een wizard en een babe. Het is mooi weer en ik heb fame +2.

Eerste drive:
David start meteen met een Black Orc een miss te kloppen. Hij kruipt met de bal achter zijn 2 big guys en klopt mijn team in de vernieling. Hij start al met de 2d blocks, en doet daarna ook vrolijk de one die's. David scoort onbegrijpelijk in beurt 6. Hij was met 11 tegen 6 of 7 orcs op dat moment en ik had geen kans meer op de bal. Nu kreeg ik 3 beurten om tegen te scoren.

Tweede drive:
Het is riots en ik moet scoren in 2 beurten. De rechterflank ligt helemaal open, en ik stuur mijn team de diepte in. In de scrimmage gaat niets liggen. David slaat mijn diepste man plat en kan op mijn andere speler tackle zones zetten. Ik moet scoren met een going maar slaag er niet in om het drietje voor de catch te vinden. Met meer dan 11 spelers en zijn wizard wordt het moeilijk in de tweede helft.

Derde drive:
Ik ben nog met 10 en raap de bal op die heel diep scattert. Het is weer riots en David is blij. Ik block 3 keer in de scrimmage en blitz op de speler met claw en mighty blow zonder block. Geen enkele van David zijn spelers gaat liggen. Ik was er nog niet in geslaagd om armour te breken. David neemt de scrimmage over en zijn eerste actie met dobbelstenen is weer een black orc die mist. Hij blitzt langs rechts en zet mijn team vast. Ik ga via links met mijn cage die heel open is, 2 vakjes tussen elke speler in plaats van 1 in een poging om rond zijn wizard te spelen. Mijn thrower geeft de bal af en loopt achteraan mee om de bal terug op te rapen. David lacht wat met min onorthodoxe cage. Hij was dus volledig vergeten dat hij een wizard had...

Hij denkt niet meer echt aan mijn cage of bal en klopt en trapt mijn team wat meer in de vernieling. Hij vindt de tienen en elven niet meer en kan enkel nog wat knock-outs en en dode trol slaan. Mijn apotheker dacht hier gelukkig anders over. David dodget nog eens met zijn rat in de cage wat lukt, en nog eens met zijn dark elf wat ook lukt maar mijn blitzer houdt de bal stevig vast. Ik scoor beurt 8. Ik vraag David waarom hij zijn wizard vergat en me zoveel ruimte gaf, zwaar in de minderheid zou ik nooit zo diep op zijn helft zijn geraakt.

vierde drive:

David vraagt hulp voor de one turner en alles ging goed tot hij moest landen met zijn goblin. Ik heb op die rookie goblin 12 keer geblitzt en toch stond die nog vrolijk op het veld. David uitgelegd dat hij een van zijn 5 rerolls moet sparen voor die belangrijke beurt 16.

Post match:
David heeft geen stijgers en kan niets meer kopen. Met hem het toch nog even over zijn stadion gehad dat hij volgens mij al lang had moeten kopen. Ik heb een black orc die zijn derde skill krijgt.

Met maar 11 spelers en 2 black orcs die missen veel strength en skills kwijt voor mijn volgende wedstrijd. Toch tevreden want David domineerde van beurt 1 tot 16. Wel genoeg inducements voor Morg 8)
Dude
Farseer

Reputation point: 4

Return to Archief