Jelle - Tom: 1-2 (Cas: 0-4; Fouls: 0-0)
Op speeldag 16 gingen mijn Noormannen op bezoek bij de High Elves van Jelle. Jelle heeft 2 keer AG5, veel Dodge, een aantal Blodgers en dus veel meer Team Value dan mij. Hij heeft wel geen of weinig skills om de bal te gaan aanvallen (geen strip ball, wrestle, ...)
Er was een verschil van 24 in TV. Na lang twijfelen koos ik voor Helmut Wulf en een Bribe. In stralend weer kreeg Jelle de bal.
Drive 1 (0-0)Jelle kreeg de bal en koos voor de flankaanval. Ik probeerde hem vooral te dwingen om snel te scoren zodat de Chainsaw het veld opkon. De eerste twee beurten had ik een vrij vroege turnover op een dubbele kop en een dubbel 1, maar toch moest Jelle in beurt 3 al scoren. Jelle had intussen een rookie Catcher in de KO box, ik mijn Blodge Runner.
Drive 2 (1-0)Jelle kreeg dankzij z'n Special Play Card (stadion Level 1) een gratis Blitz op de kettingzaag, die Stunned ging liggen. Ik kroop met de bal in een cage en trok naar voor. De kettingzaag was alles behalve in form en zaagde ofwel niet door de Armour, of ging gewoon op zijn bakkes (voorlopig geen goede keuze, die Helmut...). Bij Jelle vlotte het intussen niet echt en hij kreeg een beetje last van personeelsgebrek. Tegen dat ik in beurt 8 de 1-1 binnenliep had Jelle 3 KO's en 2 Casualties tegen (eentje werd gemaakt dor mijn Snow Troll bij een turnover met een Dubbele Both Down)
Drive 3 (1-1)Jelle mocht 1 keer rollen voor zijn 3 KO's, er kwamen er twee terug. Ook mijn Blodge Runner had er weer zin in en Helmut gebruikte z'n bribe. Ik had dus nog 11 man en 3 bankzitters, Jelle had 10 man.
Na een Perfect Defense van de High Elves bracht ik de bal eerst in de cage vooraleer ik alweer turnoverde met Helmut. Gelukig was Jelle zijn enige play steeds dezelfde: Tackle zones op de cage zetten en dan de Dodge naar 3 tackle zones met de AG5 man voor de 1D Blitz. 1 keer ging de bal los, maar ik kon hem vrij snel opnieuw veilig in de cage steken. Intussen had Helmut dan toch een Catcher KO gezaagd en sloeg ik nog een KO en een Casualty. Jelle had nu maar 8 spelers meer, maar dankzij de AG5 bleef het gevaar loeren. Toen er nog een KO en een Casualty bijkwamen ging de match op slot. Helmut probeerde nog te foulen met zijn kettingzaag, maar werd al snel betrapt door de ref.
In beurt 16 liep ik de 1-2 binnen.
Drive 4 (1-2)Jelle had 7 spelers om de oneturner te proberen, die al stopte bij de eerste Block. De poging tot Pas faalde bij de going om de bal op te rapen.
Post MatchWinst en geen schade, zo heb ik het graag. Jelle zijn rolls zaten niet echt mee, vooral in de tweede helft. Door het personeelsgebrek had hij het niet gemakkelijk en kreeg ik veel gratis Blocks

Bij mij kreeg een Runner Sidestep, ondanks de dubbel. De lijnman met Surehands, Fend en Kick-Off Return kreeg er Kick bij.
Nu mogen mijn mannen gaan zweten in de brousse bij de Slann van Tijs...