Tijs - BartVooraf: Nadat ik met een stevige portie hulp van Nuffle gewonnen had van de underworld stonden de groene jongens van Tijs op het programma voor mijn kwartfinale. Vermits ik tijdens het reguliere seizoen een droge 2-0 rond de oren gekregen had, schatte ik mijn kansen niet al te hoog in. Daarbovenop moest ik de match afwerken zonder mijn krox, die was nog aan het bekomen van zijn ontmoeting met de underworld trol. De teamvalues waren redelijk gelijk dus geen inducements, en Tijs trad aan met 12 orcs tegen mijn 13 lizards. Er werd niet gerold voor fame, en het weer in het orcstadium was perfect voor deze match.
Drive 1: Tijs kiest om eerst te receiven, ik gooi blitz voor de kick-off, en mijn frenzy saurus slaat direct een blitzer ko. Perfect begin van de match dus

. Tijs raapt in zijn eerste beurt de bal op met de thrower, vormt een cage en rukt op richting middenlijn. In beurt 6 is hij nog steeds niet van zijn eigen helft geraakt, maar zijn er wel al 3 skinks badly hurt in de coulissen verdwenen en een saurus ko. Hij probeert dan via een handoff naar de ag4 blitzer een flankwissel op te zetten, wat ook lukt, maar de trol kiest uitgerekend dit moment om stupid te gaan. Ik kan in mijn beurt 6 2D op de baldrager kloppen, maar zelfs met reroll vindt ik geen sterrekes. Beurt 7 heeft Tijs problemen om zijn team terug te organiseren, en moet hij enige risicos nemen om spelers in scoringpositie te brengen. Hierbij is hij iets te gulzig want hij wil 2D blitzen met zijn baldrager op mijn voorlaatste skink. Dit resulteert in een dubbel skull, wat gererold word naar een pushback. Hierdoor kan hij later in de beurt zijn dodge niet meer herrollen en staat zijn baldrager onbeschermt net over de middenlijn. Mijn break tackle saurus kan terug aan de bal, en ditmaal gaat de orc wel tegen de grond. Ik stuur mijn beide resterende skinks diep met de bal, zodat beiden in beurt 8 kunnen scoren. Tijs stuurt er nog een blitzer achter maar die krijgt de blodge skink niet tegen de grond. In mijn beurt 8 scoor ik de 0-1.
Drive 2: Alle ko's komen terug, zowel bij mij als bij Tijs. Doordat het op dat moment 3-1 staat in casualities sta ik nog wel met een man minder op het veld. Er word briljant gecoachd door Tijs, en daarna probeer ik een aanval op te zetten via de rechterflank. De orcs zetten de flank dicht maar Tijs trapt in mijn val en ik kan zijn gevaarlijkste speler (blitzer met frenzy, tackle, MB) in het publiek steken. Hierdoor kan ik in beurt 2 van flank wisselen en een sideline half cage opzetten langs links. De orcs komen aangestormd en kloppen erop los. In beurt 4 kan ik scoren via een 1D block, 3 dodges en een going. Ik twijfel even als de 1D block mijn reroll opeet, maar ga er toch voor. Even later staat het 0-2.
Drive 3: Tijs heeft nog 5 beurten om 2 TD's te scoren, wat met orcs niet zo makkelijk is, dus roept hij de hulp in van zijn goblin. We krijgen beiden nog een reroll van de cheering fans en dan gaat Tijs voor de oneturner. De pickup lukt maar de goblin is te zenuwachtig om de handoff tot een goed einde te brengen. Op dat moment valt de euro bij Tijs dat hij vergeten is om de rest van zijn team al in een betere positie te zetten. Ik vergeet om op de goblin te blitzen, maar klop wat op de rest van de orcs zonder veel resultaat. De volgende beurt gaat Tijs weer voor de throw teammate optie. De pickup lukt, evenals de handoff, de throw en de landing. Het gaat echter mis als de goblin voorbij mijn skink probeert te dodgen. Mijn skinks rapen de bal op en shotten de goblin stunned. Mijn saurussen proberen zoveel mogelijk orcs weg te houden van de bal. Tijs geraakt in de daarop volgende beurten niet meer aan de bal, en in beurt 8 gooit mijn skink nog een completion voor zijn 31e spp.
Achteraf: De skink die stijgt gooit dubbel

en heeft nu sure hands

. Mijn team loopt ondanks 4 casualities geen schade op en is klaar om de kikkers aan te pakken. Ik denk dat geen van ons vooraf dit resultaat verwacht had. Er werd aan beide kanten ongeveer gemiddeld gerold, maar de cruciale rols lukten bij mij meestal wel, terwijl er bij Tijs op die momenten al eens iets misging. Tijs maakte na 2 maanden niet gespeeld te hebben ook wel enkele fouten, die ik telkens zwaar kon afstraffen.
'T is better to rule in hell than to serve in heaven.
Besides, ruling in hell is only the beginning.