[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4587: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4589: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4590: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4591: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 122: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 124: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 126: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 122: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 124: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 126: Invalid argument supplied for foreach()
Gaming Club VZW • View topic - speeldag 12
It is currently Wed 30 Apr 2025, 05:26
Change font size
Gaming Club VZW Gasmeterstraat 19, 9100, Sint-niklaas

Archief

speeldag 12

Moderators: pelle, Da Great MC

speeldag 12

Postby bloody ogre » Sun 23 Dec 2012, 05:16

ik mag bij simon thuis gaan spelen en het is 13 noormannen tegen 14 goblins. ik neem een wizard en 1 bribe als inducement. het weer is blizzard.
we zetten op en ik gooi blitz en ik verzet men mannen wat en blitz op de blodge mighty blow berseker met men zaag en die gaat stunt.
ik probeer onder de bal te gaan staan maar ik faal de going dubbel 1
de blodge goblin gaat stunt.

simon begint zijn beurt verzet zijn mannen slaagt een goblin k.o en verzet wat mannen en probeert de bal op te nemen 2 rr 1 maar de bal scattert naar het enigste manneke die er stond van hem en die vangt hem wel.

ik block en dodge wat en slaag de yeti k.o en voor de rest was dat voor mij de drive.

simon slaagt op 2 beurten 2 dode goblins 1 met block en 1 rookie en hij slaagt constant al men mannekes neer blodge of niet :)

beurt 5 zie ik men kans en ik doe men beurt en als ik eindig gebruikt ik mijn wizard op 5 van zijn mannekes en 1 van mij die al neerlag.
zijn baldrager en surehands gaan neer en de surehands gaat stunned.

simon neemt de bal vlotjes op want ik ga 3 matchen op rij bijna al men dodgen die ik doen falen of het nu tackle is of niet en alle going moest ik bijna ook rerollen want ik smijt niet meer dan 3+ alleen maar 1tjes of 2tjes.

beurt 7 heb ik nog een kans voor aan zijn baldrager te komen en het scoren voor hem toch wat moeilijker te maken
de zaag dodged 3+ en nog een 3+ lukt en zaag in de runner die stunned gaat, de bal scattert natuurlijk op een manneke van hem maar die heeft een 6 nodig door ag 2 maar dan scattert hij gewoon om mijn chainsaw dan het lijk en dan in de lijnman en hij smijt een 6 .... zucht ....

ondertussen gaat een goblins naar de cas box (fouling)
troll k.o ,chainsaw cas, en nog 3 goblins k.o
simon scoort beurt 8 ik heb nog 2 man op't veld...

er komt 1 goblin terug ik vertik om men ball and chain te briben voor 1 beurt en hou het bij voor te foulen
ik probeer te one turneren maar het faalt bij de really stuppid ...

drive 2 al men k.o's komen terug en het is 10-tegen 11 ik denk er is nog altijd kans ... mis gedacht.

simon zet op en ik slaag de scrimmage niet eens plat en dat was eigenlijk weer al eens men drive ....
want simon slaagt dan weer in 3 beurten ofzo 3-4 goblins k.o en nog eens 2 cas goblins waarvan 1 gedodged

ik heb beurt 4 nog 5 man waarvan 2 trollen en 3 goblins en de goesting was eigenlijk al volledig over

ik kan niks doen tegen de opmars van noormannen ondertussen foult hij nog eens men troll badly hurt en een goblin cas en een goblin k.o

ik begin beurt 6 met 2 man en ik laat alles gewoon liggen beurt 7 scoort simon.

ik probeer de one turner nog eens met 5 man de ball scattert weeral een volledig naar achter maar door high kick kan ik toch nog met 2 going de ball afgeven.

ik begin men beurt 8 doe de 2 going's moet al 1ne rerollen daar gaat de reroll... maar de handoff lukt.
really stupid lukt always hungry lukt passen lukt scatteren gaat slecht want hij gaat naar het dikke deel van de lijn van de noormannen en ik moet 6 keer dodgen of 3 keer dodgen door tackle en 2 goings doen ik kies voor de 6 dodgen maar faalt de 2de dodge omdat ik op de eerste dodge al moest rerollen...

3de match op rij dat ik gewoon er zo hard word afgesmeten en dat alles lukt voor den tegenstander
ook het stadion dat alles op 2+ mag rechtstaan was zo fucking irritant omdat ik 75% van al men worpen een 1 was en als het dan lukte bleven de trollen dan nog alt reallt stupid op de grond liggen.

bij simon stijgt een ulwerner met block die mighty blow krijgt
ik ben nu met 13 man en fucking weinig teamrating ...
ik moet nu tegen michiel spelen bij hem thuis woopie...
nog meer block en tackle en mighty blow.

ik weet nog dat ik zij dat het me weinig zou uitmaken of ik zou verliezen met goblins want ik weet het gebeurt maar als ik zo 3 wedstrijden speel waarvan ik eigenlijk 1 drive iets kan doen en dan wordt clear pitched bijna dan is de goesting toch eigenlijk wel over voor mij.

kga men best doen om toch ergens een 5de win te forceren en dan te zeggen fuck u tim ik heb toch 5 wins =)
fuck you u fucking jew! screw u guy's im going home
bloody ogre
Behemoth

Reputation point: 2

Re: speeldag 12

Postby Tim » Sun 23 Dec 2012, 16:29

Stilaan kruipen de Chaos Dwarves van Middlegard United, verder naar de subtop. Het mag duidelijk zijn dat na de winst tegen de Orks ook gehoopt word op punten bij de Khemri thuis.

Het is, zoals doorgaans, zonnig weer en voor een tweede match op rij treed Hack Enslash aan en zien we ook nog een tovenaar plaatsnemen op de bank naast de coach.

De Lions kiezen voor het offensief en kloppen bij de start de dwergen in de scrimmage neer. De bal kan niet direct opgeraapt worden. Met een blitzactie maait de minotaurus een Tomb Guardian neer, 1 Bullcentaur en wat hobgoblins zetten druk op de flanken in een poging om de bal aan te vallen en Hack neer te slaan, wat lukt met een 1d. Hij blijft echter stunned liggen. De bal kan worden opgeraapt en in een kooi gebracht.
Michiel merkt op dat beide teams aan elkaar gewaagd zijn en dat het eerste team dat de ander begint te decimeren, wellicht de wedstrijd zal winnen. Hij laat zijn team daarop contact zoeken, terwijl hij de kooi verder onder druk zet. Wat de minuten daarop gebeurt is hetgene wat hij net daarvoor voorspelde. Met vernietigende kracht haalt de thuisploeg uit en maait de Mino Badly hurt en de Break Tackle Centaur is KO gefould door Hack, die wel rood pakt. Nog wat later staat de baldrager onbereikbaar in de diepte en liggen de chaoten quasi allemaal te kermen op de grond, terwijl ook de tweede stier in de KO zit.

1-0 Aan de rust dus en enkel de SureHands Centaur zit nog te suffen aan de zijlijn. De tweede helft landt de bal vooraan. Er stond een potige scrimmage opgesteld van de Luxor Lions, maar daar wisten de dwergen wel raad mee, dankzij meevallende 1d's. Ze gaan voor de flank, maar komen in de problemen als hun baldrager niet goed beschermd bleek en een Tomb Guardian hem neer kon slaan. Dat bleek meteen het kantelpunt te zijn waarop de ondoden resoluut het laken naar zich konden trekken.
In een poging om de bal weg te krijgen via de andere flank werd er gedodged met de bullcentaur om de bal op te rapen en door te geven aan een hobgoblin. Michiel had wel over het hoofd gezien, dat hij daarvoor ook nog eens door de tacklezone van een Guardian diende te passeren. Hij dodgde, met Break Tackle, raapte de bal op en faalde de tweede dodge, ondanks een reroll. De bal was binnen enkele tellen omringd door de leeuwen, die daarnaast ook hun best deden om de chaoten die nog recht stonden, terug neer te werken. Meer dan in de cage dodgen met Break tackle kon Michiel niet doen, wel met succes. Het ag3 skelet dat de bal intussen had, ging neer, om de beurt erna de bal weer op te rapen, nadat de Centaur weer onzacht met de zoden in aanraking kwam. Door die constante druk, werd er toch gekozen om te scoren in de 15e. 2-0.

Met nog 2 beurten te gaan, gloorde er nog hoop in de ogen van Michiel. De fans vonden echter dat het welletjes was en relden totdat er maar 1 beurt meer over was. Hij maakte dan maar zijn reputatie als meest bloederige coach waar en klopte een skelet met Block dood. 2-0 Was de eindstand, het stond 1-2 in casualiteiten en 0-0 in foulings.

Op zich was Michiel goed begonnen en maakte hij goed gebruik van z'n guard en claw, maar toen hij in de minderheid kwam en het bovendien zonder Mino en Sure Hands moest doen, was het quasi hopeloos. De baldrager vrij onbeschermd laten was zijn eerste grote fout, met de bullcentaur 2 keer dodgen de tweede. Als het een troost mocht zijn voor Michiel: zelfs al lukte dat alles en kon die hobgoblin de diepte in, dan kon ik er nog aan en had ik ook nog de wizard achter de hand.

De fans waren tevreden, een Tomb Guardian heeft na Mighty Blow ook Break Tackle bij en Madu wordt vervangen door Nassor
Tim
Behemoth

Reputation point: 14

Postby Da Great MC » Thu 03 Jan 2013, 14:58

Geen inducements, mooi weer, geen fame.

Drive 1: ik krijg de bal, mijn Troll slaat een lijnrat casualtie. Ik stuur volk in de diepte maar Nico houdt alles goed gesloten. Ik ga op wandel met mijn Thrower (in een cage welteverstaan) en die raakt in scoring positie, met dank aan een telegeleide Troll. Nico geraakt aan een 1D met Wrestle (50%) en verkiest om die niet te rerollen (terecht, laatste reroll en nog drie beurten om zelf tegen te scoren). Aangezien hij alles toemetst moet ik dodgen (3+), een quick pass gooien (3+) en vangen met extra arms (2+) voor de 1-0 in beurt 6. Fezglitch krijgt rood na alweer een onopgemerkte passage.

Drive 2 (1-0): Nico verliest een beurt omdat mijn lvl 0 stadion zijn balleman neerknalt wanneer die de bal opraapt. Beurt 7 krijgt hij maar 1 Gutter Runner (met bal) in scoring positie. Ik sla die neer en hoop op 2-0 maar de bal scattert buiten en wordt ingegooid naar een ratje van Nico die de bal vangt. Geen 2-0.

Niemand van Nico in scoring positie, geen kans om zelf te scoren. Dus slaan met de Troll en Piling On gebruiken. Daarna iedereen rond de AG5 Gutter Runner en foulen maar...

... ik had heel Nico zijn team losgelaten, waardoor Nico voldoende spelers had om vijf vakjes op te vullen (hij moest 1x 3+ dodgen) en een Goblin op die hoop ratten te blitzen. Aan het einde van die hoop ratten schoof een Gutter Runner met Sure Feet in scoring positie: 1-1 aan de rust. Zalige gelijkmaker van Nico, die even demonstreerde waarom hij en hij alleen de rangschikking aanvoert.

1-1 aan de rust, mentaal toch een tikje, want Nico mocht beginnen en had nog steeds elf spelers. De vierpunter was ver weg.

Drive 3 (1-1): Nico begon de tweede helft door een Goblin uit de scrimmage KO te slaan en de Goblin met Two Heads dood te slaan. Ik heb die gered met de apotheker, maar intussen stond ik wel zwaar in de minderheid.

Nico moest niet meer doen dan de bal oprapen en mijn team verder decimeren, maar hij besloot om een pass te gooien "voor de fun" en de fumble niet te rerollen... Ik ging in positie om de bal te veroveren en hem weg te gooien naar een plaats waar meer Underworld spelers stonden. Maar de eerste dodge resulteerde in dubbel 2. Turnover. Nico ontsnapt.

Nico had zijn les duidelijk niet geleerd. Hij rolde een 1 om de bal op te rapen en opnieuw verkoos hij niet te rerollen. Ditmaal deden mijn spelers wat er van hen verwacht werd: dodgen om een tackle zone weg te blitzen, de bal oprapen op 4+, wegdodgen en een 4+ Short Pass gooien, vangen op 3+ en binnenlopen met twee GFI's. Lekkere 2-1 op de counter.

Drive 4 (2-1): Nico onder druk, kreeg Perfect Defense tegen, besloot om voor de oneturner te gaan. Gebruikte daar een half team voor en kwam dan tot de conclusie dat hij verkeerd had opgesteld. Geen onturner. Maar dan doen ratten nog steeds wat ze altijd doen. Bal oprapen en Gutter Runners in scoring positie brengen. De helft van het team verkeerd gebruiken en toch de beurt goed afsluiten, wat zijn Skaven toch een goed team.

Mijn Wrestle/Horns lijnrat blitzte de bal los, maar die scatterde buiten mijn bereik. Nico raapte de bal op, verloor daar zijn reroll en verkoos dan toch om door te gaan met zijn handoff actie. Groot risico, slechte gok, turnover, met de helft van mijn team er rond.

Ik rook de 3-1. Maar de eerste roll was dubbel 1 op een noodzakelijke dodge met de Two Heads Goblin. # Nico ontsnapt - deel 2.

Enfin, Nico liep dan toch maar de 2-2 binnen.

Drive 5 (2-2): ik had nog drie beurten, Nico nog twee. Ik raapte de bal op en verstopte de balleman helemaal achteraan. Ik stuurde voorzichtig wat volk in de diepte, kwestie van Nico te dwingen zijn team te spreiden.

Nico verkoos om achteraan eerst alles goed vast te zetten (verdedigbare keuze, al begin ik toch altijd met druk op de bal). Toen hij helemaal aan het einde van zijn beurt toch een Gutter Runner richting de bal stuurde, rolde die prompt dubbel 1 op de dodge en eindigde Nico zijn voorlaatste beurt zonder spelers in scoring positie.

Ik zou al zeker niet verliezen, maar kon de bal nog steeds niet naar voor brengen, wegens teveel ratjes van Nico die dan de balleman zouden kunnen aanvallen. Dus stuurde ik nog meer spelers in scoring positie.

Nico sloeg er daar enkele van neer, maar kon niet voorkomen dat ik in mijn laatste beurt kon passen naar de ST4 lijnrat voor de 3-2. Kiezen tussen twee GFI's en een 4+ Short Pass of meteen een 5+ Long Pass. Ik koos voor de 5+ (omdat ik dan sowieso niet kon neergaan, belangrijk want de apo was al weg, én omdat ik dan mijn rr nog zou hebben voor de catch en de GFI), maar ik vond de 5+ niet. Accurate staat steeds hoger op mijn verlanglijstje (een AG4 Thrower zou ook leuk zijn).

Eindstand: 2-2
Casualties: 2-2 (geen schade)

Achteraf: mijn rookie Storm Vermin werd MVP (yes!!) en kreeg Mighty Blow, de andere Storm Vermin kreeg na Mighty Blow nu ook Claw. Leuk met een match tegen de Orcs van Pieter in het vooruitzicht.

Bij Nico kreeg de Mighty Blow Storm Vermin Frenzy bij, de Rat Ogre met Break Tackle rolde dubbel (yes!!) en kreeg Claw (huh??).

Niet tevreden om het resultaat. Wel aan het nagenieten van een hele leuke wedstrijd.

Ik had Nico beloofd om te winnen dankzij de dobbelstenen, maar het is er uiteindelijk niet van gekomen. Ik hou het tegoed voor de eventuele confrontatie in de play-offs.

Mijn laatste kans om mee te strijden voor de eerste plaats is vervlogen. Maar dat is geen ramp. Mijn team heeft bewezen dat het er staat waneer de dobbelstenen een beetje meezitten. Als ik nog enkele skills kan rapen en mijn team in één stuk naar de play-offs krijg, staan er mijn tegenstanders nog bange momenten te wachten...

Volgende opdracht: Pieter. Een kans om de strijd voor de tweede plaats (en bijhorend thuisvoordeel in een eventuele halve finale) aan te gaan. Mijn team is er klaar voor.

- Da Great MC -
Da Great MC
Behemoth

Reputation point: 4

Postby skyzwalper » Fri 04 Jan 2013, 22:36

Pieter Orcs - David Dark Elves

drive 1

Onder mooi Blood Bowl weer en met twee dirty trick in de hand kon gestart worden. De Orcs wilden de mentale tik van de Chaos Dwarves doorslikken door vooral veel dooien te kloppen... en zo geschiedde.
In de eerste beurt werd al meteen een dode elf geproduceerd, die we in het IM team terug zullen zien. In diezelfde liet David mij losjes gaan en ging elke beurt voor de Blitz. Ik zocht zoveel mogelijk contact en rukte ondertss met een cage op. David keek iets teveel naar zijn twee inducementkaartjes en ik vermoedde dus een dirty trick op mijn baldrager. Daarom scoorde ik in beurt 7 ipv 8. Ondertussen was nog een elf in de casualty box gegaan en 1 KO. 1-0

Drive 2
De reserveman van David kwam op het veld en zo stond het 9-11. Ik zette een diepe defentie op en verwachtte een zotte actie van David met veel samba. David blitzte de flank vrij en liet twee witch elfjes doorbreken. Ik knalde één witch elf stunned en zette een reeks tackle zones op de tweede. David had een 3+ voor de pass, geen intercept, een 5+ op de catch, een 4+ en 3+ en 2+ voor de dodge met 1 reroll nog over. Het lukte hem, naar eigen zeggen, voor de eerste keer dit seizoen. 1-1

Drive 3 (Tweede helft)
De Orcs rolden blitz, rukten op richting bal en zetten alles vast aan de linies. David ging zot doen en rolde zijn rerolls er snel door. Mijn blitzer kon zo aan de vrij liggende bal (die nog niet eens was aangeraakt deze beurt) en raapte hem op. David besloot om te blitzen, maar moest drie keer dodgen in tackle zones en ging zo neer... turnover! Oef want hij was van plan, zei hij achteraf, om het kaartje te spelen (player is put down, ball scatters). Blitzer loopt de bal sowieso binnen omdat orcs moeten dodgen om een cage te kunnen gaan vormen. 2-1

Drive 4
Weer Blitz en mijn twee blitzers liepen richting de bal, maar de rest werd op de achtergrond gelaten. David deed de pick-up, de long pass, de catch en positioneerde zich tegen de flank in een halve cage. De orcs mepten een hoek weg en plaatsen een hele hoop tackle zones onder het mom '1 keer maar geen 2 keer'. David ging voor de dodgekes +3, +3, +3, +3, +2 maar faalde deze keer bij de tweede dodge. Miauwkes en de bal scattert op zijn str4 elf die in twee tackle zones stond en niet pakte, evenmin mijn black orc noch mijn thrower. De bal kwam dan maar ten midden van de elves en orcs te liggen. Na wat blocks, waarbij ik een elf in mijn publiek duwde en nog een casualty sloeg die de volgende match mist, kon de AG4 blitzer de bal komen halen en een rustige cage vormen. Ik rukte langzaam op en kon zonder moeite de 3-1 scoren.

Drive 4
Bashbeurt van David levert niks op.

David heeft 10k en ik 80k winnings. Hij heeft twee mannen die stijgen, ik één. Zijn fans blijven, de mijne stijgen weer...
Veni, vidi et reversus... ik kwam, ik zag... en ik kwam nog een keer
skyzwalper
Company Master

Postby Dude » Sat 05 Jan 2013, 14:07

Heb je nu echt 2x blitz gerold op de kick off?
Dude
Farseer

Reputation point: 4

Postby skyzwalper » Sat 05 Jan 2013, 18:50

We hebben, Cheering Fans, Blitz, Brilliant Coaching, Blitz en Weather change gerold... 8) Gezien mijn extra cheerleaders, extra coaches én mijn FAME heb ik die andere twee ook gewonnen idd.
Veni, vidi et reversus... ik kwam, ik zag... en ik kwam nog een keer
skyzwalper
Company Master

Return to Archief